Annons:
Etikettinsektsallergi
Läst 6740 ggr
Bamse 08
2011-07-02 15:02

Mygg allergi

Hej!

Jo jag mistänker att jag har fått mygg allergi.

Betten jag fick förra sommaran svulnade upp så att hela vaderna och låren blev röda och varma och svulnade och kliade, nu den här sommaren så har jag fått 1 på låret 2 vaderna och 1 på foten den på foten är jätte svullen så hela foten är typ platt och sen de 2 på vaderna är som 2 stora bullor och den på låret är som sin handflatta och alla är jätte varma och jag har inte fått någon mer sömn på två dagar än  7 timmar varje dag.

Så nu är min fråga tror ni jag har mygg allergi?

Om ja, vad skulle ni rek.?

Kan man motvärka myggen på något sätt?

Är såååå tacksam för svar, går igenom helvete nu känner jag.Gråter

Vill inte vara ute på altanen för är rädd att bli bitenRynkar på näsan

What doesn't kill you makes you stronger.

Annons:
AnneN
2011-07-03 11:44
#1

Låter åtminnstone som en ordentlig överkänslighet eller allergi.

Motverka mygg kan man genom att se till att röja gården ordnetligt så det inte finns en massa bråte, högt gräs, mm som de trivs i. Man kan även använda diverse olika saker ute på altanen som gör att myggen håller sig borta, allt från myggdödande lamport till myggspiraler.

På sig själv kan man använda diverse olika myggmedel som är avskräckande för mygg (tex djungelolja), även om det kanske inte känns så trevligt alla gånger att gå runt och lukta myggmedel.

För att motverka de reaktioner du redan har på myggbetten så kan du testat äta antihistamin (vanlig allergimedicin), har även hört att det kan lindra om man löserupp en allergitablett med lite vatten och baddar direkt på utslagen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

qawqaw
2013-06-18 18:01
#2

Vi kör tavegyl och sen dämpande salvor.

EvertLammer
2016-05-11 14:25
#3

Jag tror också att jag är överkänslig/allergisk mot myggbett. När jag blir biten sväller dom alltid upp väldigt mycket och jag blir varm på huden runt området. Brukar sätta på aloe vera för att dämpa, men tror inte att det hjälper så mycket. 

Någon som har något tips?

Upp till toppen
Annons: