Annons:
Etikettövriga-allergier
Läst 56243 ggr
JossiMelon
10/2/13, 2:32 PM

Röda utslag som inte kliar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag vet inte om det finns något bättre forum att skriva den här tråden i, men det blev här.

Jag har fått som rubriken säger små röda utslag som inte kliar. Dom sitter framförallt på framsidan längst byxlinningen. Jag har även någon på sidan vid midjan och några under armhålan. Dom är som sagt lite rodnade, inte speciellt upphöjda men känner man på dem så känns dom lite annorlunda än resten av huden. Det finns inget att klämma ut från dem, inga blåsor. Dom är bara fula.

Är det någon som har en alls aning eller teori om vad detta skulle kunna vara eller bero på? Tycker ni jag ska uppsöka läkare?

Jag ber om ursäkt för en creepy bild på min mage. 😉 Och ni ser väl säkert utslagen utan min fula markering också, men jag markerade i fall att. 

Tacksam för svar. Kram

Annons:
OlgaMaria
10/2/13, 2:44 PM
#1

Man kan få utslag av så många anledningar. Utslag som är en allergisk reaktion brukar nog oftast klia.

Sen kan det ändå vara överbelastningar i kroppen t ex av dålig kost som kan leda till olika besvär med huden. Men det är inte direkt allergi.

Det kan vara något hormonellt. 

Om du går till doktorn är det nog ändå ganska långt borta att du får ett svar på vad det beror på. Han kanske säger att du ska smörja in dig och komma tillbaka om det blir värre.

Hur länge har du haft besvären? Vill man testa om det är något allergiskt kan man alltid prova med receptfria allergitabletter och se om det går undan av det.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

JossiMelon
10/2/13, 3:02 PM
#2

#1 Några dagar. Jag tror jag la märke till dom under armhålan först. Då var en snabb tanke att jag kanske reagerar på min deodorant. Men sen när jag såg dem på magen vet jag inte vad jag tänkte längre.

Jag har inte bästa hälsan för tillfället. Jag äter inte dålig mat. Men behöver kanske dra ner på sockret och ut och röra på mig mer.

OlgaMaria
10/2/13, 3:16 PM
#3

Ok. Ja, jag tror absolut inte att du behöver oroa dig. Det är liksom inget farligt. Däremot kan du ta det som en liten hälsning från din kropp - ta hand om mig. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[lucke]
10/10/13, 5:12 PM
#4

Jag hade liknande utslag på ungefär samma ställen i somras. Bytte ut tvättmedlet mot parfymfritt och då försvann de.

JossiMelon
10/10/13, 8:42 PM
#5

#4 Ja, det är ju en teori. Jag avvaktar lite, annars blir det nog att köpa nytt tvättmedel. 🙂

[lucke]
10/10/13, 9:19 PM
#6

#5 Hoppas det löser sig👍

Annons:
Upp till toppen
Annons: