Annons:
Etikettfödoämnesallergi
Läst 1919 ggr
dementia
4/7/14, 10:45 PM

Vad är det jag inte tål?

Har länge funderat över vad sjutton det egentligen är jag inte tål och tänkte höra här vad ni tror.

Jag tål mjölkchoklad, mjölk och grädde, men inte creme fraiche.. Av den får jag ont i magen och gaser. Ibland kan jag känna av youghurt, fil och mjukost också men inte lika mycket.

Vanlig ost har aldrig varit något problem för övrigt.

Kan äta godis, men av en del kakor blir jag dålig. Bullar och annat fikabröd kan jag känna mig dålig av, speciellt bullar. (tur att jag inte gillar det.. men kan ju iofs bero på att jag får ont i magen :p)

Men vanligt bröd går alltid bra! Men väldigt sött bröd, tex. lingongrova och andra kan jag må lite illa av.

Om man tänker chips så få jag ont i magen av sour cream men ingen annan sort.

Kan inte dricka automatkaffe eller choklad med skummjölkpulver, eller godis såsom Milky way eller Mars utan att få ont i magen (godis med "skum" i helt enkelt) men allt annat godis går finfint.

Köttfärs och hamburgare o köttbullar känner jag mig ofta konstig i magen efter att ha ätit, kryddad eller ej, med eller utan lök. Annat kött, fisk eller kyckling osv. är aldrig problem.

Visst är det konstigt??!

Annons:
VildaVittra
4/7/14, 11:06 PM
#1

Har du kollat gallan?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dementia
4/7/14, 11:17 PM
#2

Nej… hur kan den påverka? :)

VildaVittra
4/7/14, 11:27 PM
#3

Det du räknade upp är ganska så fet eller svårsmält mat och då kan folk med gallproblematik reagera.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Upp till toppen
Annons: