Annons:
Etikettmedicin
Läst 3192 ggr
Plingen85
2014-04-13 19:53

Epipen slutat tillverkas?

Vi har världens problem att hitta ett apotek som har epipen hemma, apoteket hjärtat och apoteket säger att det tillverkas inte längre så vi ringde läkaren på akuten som sa att det var absurt att han skrivit ut det flera gånger. Ringde upp apoteket hjärtat som ändrade sig då och sa att de inte tar hem såna..

Jag loggar in på apotekets hemsida och där står det att det inte är beställningsbart. Vart tusan kan man hitta dom för doktorn envisas med att de ska finnas.

Annons:
Ladydragon
2014-04-13 22:32
#1

Mitt råd är att du börjar att ringa Apotekets kundtjänst och ser om dom kan hjälpa dig där…..

problemet kan vara att medicinen av någon orsak är restnoterad men det brukar ju alltid Apotektspersonalen kunna hjälpa en med….

vet inte om jag förstod dig riktigt har du loggat in på Apotets hemsida och kontrollerat recepten och där står det att medicinen inte är beställbar? 

är det nåt krångel med medicin…sånt som kanske inte alla Apoteke har i lager och sådant så brukar det då vara lättare att beställa via Apotekts hemsida eller via deras kundtjänst då dom brukar  ha ett bättre lager och man slipper åka runt till olika apotek för att få tag på medicinen…

kollade även Fass snabbt och ja enligt informationen där så tillverkas medicinen så det borde ju inte vara omöjligt att kunna få hämtat ut den tycker man i alla fall

Plingen85
2014-04-14 06:38
#2

Ja vi loggade in på apotekets hemsida för tänkte beställa där men där står det ej beställningsbart så jag kollade fass också men stod inget. Får ringa runt idag sen läkaren

snigelpiga
2014-04-20 17:49
#3

#0 Det borde finnas i alla fall adrenalinsprutor som heter Anapen. De har jag fått.

almost-sane
2014-07-01 21:56
#4

Jag vet inte om ni fått någon lösning på problemet, i så fall skulle jag vilja veta vad som hände. Jag har samma problem. Hade Anapen först, som det blev leveransproblem med. Bytte sen till Jext och nu är det samma problem med den. Apotekspersonalen kan inte göra något åt saken, det är väl tillverkningen som det är stopp i. Sist jag var på apoteket fick jag höra att Epipen Junior och Emerade är det som går att beställa.

Plingen85
2014-07-11 13:42
#5

enligt doktorn så ljög de på apoteket för att de vill sälja de pennorna som de har. han ringde apoteket som bortförklarade det med att det blivit ett missförstånd. men vi har inte hämtat ut någon då doktorn anser att det inte är nödvändigt längre

[TanatosNyx]
2014-08-26 00:48
#6

Jag sprang på omvänt problem när jag skulle hämta ut min anapen, fick en epipen i stället som nu kommit i en ny variant, medan anapen inte tillverkas längre? De hade dock knappt några epipen heller, jag fick bara 1 av 2.

Annons:
Upp till toppen
Annons: