Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 1775 ggr
Silversak
6/23/14, 9:41 PM

Allergi eller bara förkyld?

Hej!

Jag håller på att bli tokig på min  "förkylning". Har haft rinnsnuva sedan i Mars någon gång lite av och till, men med täta mellanrum. Har även varit, och är, täppt i näsan och har torrhosta. Nästäppan släpper oftast när jag är uppe och rör mig, men nu när jag sitter vid datorn är jag täppt och nästan alltid när jag ska sova.

Men, det jag nu börjat fundera på är om jag är allergisk eller överkänslig mot något. Det jag börjat fundera mycket över är om jag reagerar på mina råttor. Fick hem dem i februari och fick rinnsnuva och täppan typ en månad efter dem kom hem till mig.
Ibland är det värre ibland bättre, nu kliar det väldigt mycket i näsan och jag nyser också. Jag känner mig inte sjuk, alltså förkyld. Någon som har något förslag eller så? Vad tror ni? x)

(Kollade mig förra året för pollen, hund, katt och mögel, men allt var bra då.)

Annons:
OlgaMaria
6/24/14, 9:50 AM
#1

Det låter väl som ganska troligt att du är allergisk mot råttorna eller något av deras tillbehör (halm, spån?).

Du kan börja med att testa receptfri allergimedicin från apoteket och se om det lättar.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Silversak
6/24/14, 7:13 PM
#2

Jag har något som heter hampströ åt dem,  vet inte om det är allergivänligt eller ej. Nu har jag dock blivit förkyld med feber. Igen….

 

Jag har Loratandin…? hemma, har testat ta då och då, men antar man kanske måste ta tabletter dagligen för att det ska hjälpa isf? :)

Kanske får ta och göra ett allergitest igen mot typ råttor och pollen/gräs!

OlgaMaria
6/25/14, 9:23 AM
#3

Hampströ ska vara allergivänligt, men man vet ju aldrig. Det troligaste är väl att det är råttorna som är problemet. 

Gör ett allergitest du. Och krya på dig!

Ang. medicinen så ska du ju förhoppningsvis känna en liten lindring när du tar medicinen, men det är svårt att få bort symptomen helt då man hela tiden utsätts för det man är allergisk mot.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Silversak
6/25/14, 3:57 PM
#4

Ja okej. När precis.

Ska göra det! Tack! :)

Ja precis, är väl som därför också jag inte tagit så många då jag hela tiden utsätts för det hur som helst. Så svårt att veta om det hjälper eller ej!

Silversak
6/25/14, 3:57 PM
#5

Ja okej. När precis.

Ska göra det! Tack! :)

Ja precis, är väl som därför också jag inte tagit så många då jag hela tiden utsätts för det hur som helst. Så svårt att veta om det hjälper eller ej!

Upp till toppen
Annons: