Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 2556 ggr
Misun
7/22/14, 11:24 PM

Ansiktssvullnad och klåda

Fick i våras ett angioödem över en natt efter att ha provat ett läkemedel som jag direkt fick sluta med. Har nu gått i snart 5 mån med dels klåda, värst över kinder och käkar men lite över hela kroppen med, sedan är ansiktet svullet mer eller mindre och bara över kinder och käkar lite uppåt tinningarna. Klådan och svullnaden hör ihop då svullnaden blir större ju mer det kliar. Inga utslag alls. Det är en annorlunda klåda, ingen man måste riva sig igenom, den är stickande och lite som när snöflingor landar på huden, fast varma pirrande såna, de slutar snabbt men nya kommer hela tiden.  Är också ofta täppt i näsa och bihålor som blir värre ju mer det kliar. Vårdcentralen vill inte göra en allergi undersökning då de tror att det går över och bara är en grej med immunförsvaret, märkligt!

Någon som känner igen sig i detta?

Annons:
OlgaMaria
7/27/14, 5:06 PM
#1

Jobbigt att du inte får någon hjälp. Men det kan nog vara så att immunförsvaret får sprätt i och med att du provade medicinen. Vad var det för medicin?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

snigelpiga
7/28/14, 2:24 PM
#2

#0 Liknande ödem har jag fått av mögel, fisk/skaldjur och av vissa medicin.  Jag har fått medicin som hjälper mot detta, men måste undvika få i mig mögel, fisk och skaldjur.   Så hoppas jag att du får också medicin som hjälper och framförallt veta orsaken av din ödem.

Misun
7/29/14, 2:40 PM
#3

#1 det var cellgifter, kan förstå om immunförsvaret får spel men nu har det gått så lång tid och ändå fortsätter problemen, cell gifterna togs ju bara 1 vecka dessutom.

#2 ja kanske kan det vara någon allergi, har bara aldrig haft någon innan och har försökt luska ut med mat men inte hittat om det kan vara någon specifik mat som ger problemen.

OlgaMaria
7/29/14, 4:23 PM
#4

Tips: Prova MSM. Bra mot allergi och för att bygga upp huden, plus massa mer fördelar. Googla. Finns på hälsokosten.

Dessutom rensar det ut gifter, ifall du har läkemedelsrester som inte velat lämna kroppen riktigt än. Men börja försiktigt och öka försiktigt. Utrensningssymptom är vanliga.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Misun
7/29/14, 6:23 PM
#5

#4 Tack för tipset, låter bra med MSM när jag läser om det, det får inhandlas 🙂

Upp till toppen
Annons: