Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 4447 ggr
[Try_To]
9/12/14, 1:40 PM

Reagerar på vatten

Varje gång jag duschar känns det som jag har ett enda stort superkilande myggbett över hela kroppen ! Jag vill snart inte duscha !! Drar ut på det in i det längsta.. Har provat på allt möjligt Dusch krämer olja olivolja Duscha utan något alls Bytt hundra olika tvätt /sköljmedel En miljon olika hudkrämer sist idag testade jag hydrokortison Testat att bara kliva ur duschen utan att använda något utan bara självtorka Osv osv osv Vad fan ska man göra ? Runt juni juli är det mkt bättre Har inga utslag är inte torr eller röd Jag blir galen snart eller rättare sakt jag är redan galen det kliar runt 2-3 timmar varje gång

Annons:
[Try_To]
9/12/14, 1:42 PM
#1

En sak till det börjar klia redan i duschen

Surpan
9/12/14, 1:43 PM
#2

Jag kan få så om jag inte tvättat av mig ordentligt, speciellt i hårbotten om jag blöter håret men inte tvättar det. Antar att det har med att den döda huden blir fuktig och irriterar. Så har du testat att gå helt åt andra hållet och verkligen skrubba rent hela kroppen med en mild men effektiv tvål?

/Surpan

VildaVittra
9/12/14, 1:46 PM
#3

Har du provat att inte använda sköljmedel alls? Sköljmedel är allergent för många, även som oparfymerat.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Rumblebee
9/12/14, 1:53 PM
#4

Säker på att det är vattnet och inte tillsatserna i vattnet du reagerar mot?

[Try_To]
9/12/14, 1:56 PM
#5

Tack för Snabba svar ! #1 ja jag har testat att tillskrubba mig både med duschkräm olja och utan med både tvätthanskar svamp och handborste men tyckte snare det blev värre ! Har även suttit länge i bastun och tagit bort död hund men inte heller det hjälpte mot klådan :( Ja jag har även tagit bort sköljmedel helt då folk sa att hundhåret fastnar sämre så jag körde utan sköljmedel i ett år men såg ingen skillnad :( och en vecka testade jag att självtorka utan handduk utan resultat men klådan börjar ju redan i duschen :( Kan det ha med kost att göra ? Dricker för lite ? Jag vet att jag är dålig på att dricka då jag mår dåligt av vatten men tänkte testa att få i mig minst två liter nu i några veckor och se om det ger resultat

[Try_To]
9/12/14, 1:56 PM
#6

Tack för Snabba svar ! #1 ja jag har testat att tillskrubba mig både med duschkräm olja och utan med både tvätthanskar svamp och handborste men tyckte snare det blev värre ! Har även suttit länge i bastun och tagit bort död hund men inte heller det hjälpte mot klådan :( Ja jag har även tagit bort sköljmedel helt då folk sa att hundhåret fastnar sämre så jag körde utan sköljmedel i ett år men såg ingen skillnad :( och en vecka testade jag att självtorka utan handduk utan resultat men klådan börjar ju redan i duschen :( Kan det ha med kost att göra ? Dricker för lite ? Jag vet att jag är dålig på att dricka då jag mår dåligt av vatten men tänkte testa att få i mig minst två liter nu i några veckor och se om det ger resultat

Annons:
Surpan
9/12/14, 1:57 PM
#7

Ja de finns ju de som reagerar på vatten. Vad säger din läkare?

/Surpan

tlover
9/12/14, 2:01 PM
#8

Min man reagerar på att duscha och han har märkt att vissa milda tvålar reagerar han på även fast dom ska vara allergivänliga men vissa märken går bättre.

Det bästa han testat hittills är en duscholja från apoteket (även om han reagerar på det också) och en åsnemjölktvål vi fick för att vi var transporthjälp till en kanin.

Däremot så får han röda utslag också så det behöver inte vara samma sak.

l'm back

[Try_To]
9/12/14, 2:10 PM
#9

#4 kan mkt väl vara tillsatserna men vars jag än är blir det så här :( #7 min läkare säger bara att jag ska smörja in mig efter varje gång men det spelar ju ingen roll vilket jag också har sakt till läkaren Åh känns så omöjligt :( Är endå lite lur på att jag kanske får i mig för lite vätska ? Med tanke på att det är bättre juni/juli då dricker man ju mer automatiskt

Surpan
9/12/14, 2:14 PM
#10

Kan ju vara värt ett försök? Häll i dig vatten ett tag och se hur kroppen reagerar?

/Surpan

Ladydragon
9/12/14, 4:12 PM
#11

Nja att det är bättre på sommaren kan bero på klimatet helt enkelt det är många med hudbesvär som mår bättre då 

har du provat salva med Karbamid? 

mitt råd dra ner på duschandet och tvättat till ett minimum kanske 1 gång per vecka och att du smörjer in hela kroppen med salva 1-2 ggr/dag och ser om det hjälper och efter dusch smörj in kroppen senast 10 minuter efter du är klar

[Try_To]
9/12/14, 5:34 PM
#12

#11 med mitt jobb och aktivitetsnivå kan jag verkligen inte bara duscha en gång i veckan ! Utan varje dag ! Nu duschar jag ca varannan dag och i bland var tredje men det är alldeles för lång tid i mellan :( har i te testat karbamid men ska absolut prova denna

OlgaMaria
9/13/14, 2:24 PM
#13

Har du badkar? Isåfall kan du testa att bada med såpa (typ grumme gulsåpa eller hälsingesåpa), eller epsomsalt (finns på hälsokosten). Det gör gott för huden.

MSM är ett annat tillskott som hjälper många med hud- och allergibesvär.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
annia1
9/14/14, 3:46 AM
#14

Try_to du skriver duschen. Men hur är det med händerna för jag antar att du tvättar händerna då och då. Om det var själva vattnet så borde det bli att klia även när du tvättar dom.

Så jag undrar snarare om du har så känslig hud så att själva strålarna från duschen blir att irritera huden. 

Det du kan prova, häll upp vatten i en ren hink eller bara vatten från tvättfatet och ta en svamp och tvätta av dig med. Om du får problem då också så prova att koka upp vatten (låt det svalna till bra temp) och slå i tex en hink och tvätta dig med.  Eller prova med ett annat tryck på vattnet i duschen eller annan temperatur, varmare eller lite kallare.

.

Vassna1
9/21/14, 10:49 PM
#15

#0 Troligtvis är du känslig för klor och fluor som finns i kranvatten. Det finns filter att köpa på internet.  Jag har samma problem men de försvann när jag monterade ett filter på duschslangen. Finns att köpa hos Clearly of Sweden.

Jegiro
11/14/14, 4:03 PM
#16

Har precis likadant. Ingen som tror en när man berättat att man kliat sönder sig själv för att man tagit en dusch och fått sitta en timme med ett paket frysts ärtor på benen för att kyla är det enda jag tycker hjälper. Gillar även ACOs duscholja och sen lufttorka kroppen ordentligt innan jag klär på mig. Kortisonkräm (receptbelagda varianten) och aloevera produkter hjälper ibland. Har även RN handduk till kroppen och en till håret så att inga schampoorester kommer i kontakt med kroppen. Ska görs ett allergitest snart men tror inte de kommer fram ull nått.

Jegiro
11/14/14, 4:04 PM
#17

en *

Upp till toppen
Annons: