Annons:
Etikettpälsdjursallergi
Läst 2967 ggr
Emmi2
2014-12-10 18:06

Pälsallergi

Hej, Jag har allergi mot päls. Men mest känner jag av det då jag är med mina kaniner, umgås med någons katt eller är med hästar. Jag har tre kaniner hemma, som jag tycker blir irriterande att sköta, då jag får allergi. När jag umgås med djur börjar det klia i ögonen, jag blir snorig och börjar hosta som leder till att det kittlar i halsen och jag får sjuk hals. Jag har mediciner som jag tar då det blir svårt. 

Nu är det så att min dröm är att bli djurskötare, jag älskar djur och man säger att jag behandlar djuren bra och lär mig fort. Jag vill ha en hund, men eftersom min pappa är allergisk hjälper det inte att tjata. Nu är det så att när jag blir stor och får börja studera (om 3 år) så skulle jag vilja åka och studera till djursköterska. Min pappa säger att om det blir svårt kan jag förstås avbryta studerandet, men jag skulle helst inte vilja göra det, nu undrar jag, går det att bli djurskötare fast jag har svår pälsallergi?

Annons:
OlgaMaria
2014-12-10 18:57
#1

Nej, det är väl inte att rekommendera. All påfrestning på din allergi riskerar att göra den värre samt framkalla nya allergier. Tyvärr. :-/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Portie
2014-12-11 22:41
#2

Ja går går det ju. Jag själv har haft svår allergi mot de allra flesta pälsdjur men valde ändå att gå på ett naturbruksgymnasie med inriktning hund. Min allergi blev bättre och idag känner jag ingenting av framförallt hund. Den enda allergi som inte har dämpats är mot katter, det verkar inte funka att "få bort" den allergin. Jag skulle dock lätt kunna jobba med djur utan att känna något vidare av allergin.

Emmi2
2014-12-16 14:11
#3

#2 o #1 Tack för hjälpen, vet inte ännu riktigt men jag har tid att tänka, efter allt så går det ju att avbryta, men jag har ännu många år att tänka, men tack för hjälpen i alla fall :)

#2 När du gick i naturbruksgymnasiet, fick du äta mer medicin än vanligt?

Portie
2014-12-16 14:31
#4

#3 Dom dagar vi hade stallarbeten så dubblade jag dosen. Men annars behövde jag aldrig ta mer än vanligt.

Emmi2
2014-12-20 08:01
#5

#4 ok :)

Upp till toppen
Annons: