Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 1734 ggr
skojbruden
2015-03-11 20:40

Nässelutslag

Hej! Har haft nässelutslag på hela kroppen i två veckor nu, jag vet inte vad jag tål. Fick igår en fem dagars kortison kur och det här är andra dagen och jag har fortfarande utslag på både kroppen, ansiktet och tungan. Tar även tavegyl med men nån som varit i samma sits? Vad gjorde ni? Jag vet inte vad jag ska göra, min hals kliar något grymt och jag har haft problem med magen med i ett halvår nu, atopiska eksem och så är jag diabetiker. Tacksam för svar!!!

Annons:
Linnea
2015-03-11 20:48
#1

Usch så jobbigt. Jag har också haft problem med nässelutslag från och till det senaste året. Har ingen aning om vad jag är allergisk mot. Du får nog vänta ut kortisonkuren i första hand. Det kan ju ta nån dag innan det börjar hjälpa.

Skynda långsamt så går det fortare Sajtvärd på Fälttävlan

Jazmin1e
2015-03-18 13:52
#2

När jag gått på kortison kur så har det tagit 2-3 dagar innan utslagen börjar försvinna helt.  Men jag också varit med om att kortison kuren inte hjälpt utan har varit tvungen ta kortisonspruta.

OlgaMaria
2015-03-18 16:57
#3

Usch då. Försök skölja halsen med lite saltvatten. Salt är en naturlig antihistamin.

Om du har så ont i halsen av allergi är det troligt att det är det som är problemet i hela tarmen också, och att det är pga allergi som du har problem med magen. 

Du får helt enkelt försöka komma fram till vad du tål och inte. Fråga vårdcentralen om de ska göra några tester eller om du ska försöka utesluta saker. 

Har du ingen allergi som du känner till, eller förstår att det där tål du inte?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: