Annons:
Etikettpälsdjursallergi
Läst 1908 ggr
Galopptjejen_98
2015-04-06 16:31

Allergisk mot min katt?? :(

Hej! 

Har börjat fått mina aningar att jag kan vara allergisk mot min katt..Detta har pågått sen oktober/november men upptäckte idag efter jag hade varit i kontakt med min katt att jag fick kliande små upphöjda röda utslag. Det är verkligen inge kul och jag har dessutom svårt för att låta bli och klia sönder mig..

Jag besökte vårdcentralen för nån vecka sen men de visste inte vad det kunde vara men de föreslog att jag ska testa antihistamintabletter och se om det hjälper.
Vad för antihistamintabletter kan man köpa? Vilken sort?

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Annons:
Fridaaaa
2015-04-06 16:36
#1

Finns på t.ex apoteket. Finns lite olika sorter.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
2015-04-06 16:38
#2

Tycker absolut du borde göra allergitest för att vara på säkra sidan. Är det så att du är allergisk mot katten, så kan det vara bra att veta om det, ifall du behöver göra dig av med den (något som kan ta tid om man vill vara säker på att han/hon kommer till ett bra ställe).

Antihistaminer är receptfria allergitabletter man kan köpa på Apoteket. Finns flertalet olika sorter, så jag skulle råda dig till att rådfråga på Apoteket om vilken sort du kan tänkas börja med. Glöm inte heller att det finns flera olika med samma verksamma ämne, och att du alltid har möjlighet att köpa den billigare sorten, om det verksamma ämnet är detsamma.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

OlgaMaria
2015-04-06 17:52
#3

Kestine brukar man inte bli så trött av som med vissa andra receptfria tabletter. Bra ide att ta tabletter och se om det hjälper dig. Du kan nog ganska lätt själv komma fram till om du är allergisk mot katten eller inte. Det kan ju hända att du bara har kontaktallergi, dvs att du reagerar i huden efter beröring men inte får andra symptom. Då kan du kanske klara att ha katten om du har långärmat och tvättar händerna efter du varit i kontakt med katten, plus försöker bada katten ofta. Gärna en gång i veckan. Tvätta händerna med saltvatten är bra. Salt är en naturlig antihistamin.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Galopptjejen_98
2015-04-08 14:40
#4

"Uppdatering"

Har köpt allergitabletter idag och ska nu se om det blir bättre! Håller alla tummar och tår! 🙂

Det du gör idag kommer du vara tacksam för i framtiden

Upp till toppen
Annons: