Annons:
Etikettfödoämnesallergi
Läst 2570 ggr
Lia
2015-05-06 21:53

Sojaallergi

Någon här inne som är allergisk mot soja som kan berätta hur det blir för er och vad som händer när ni äter sojaprodukter? :)

Annons:
OlgaMaria
2015-05-10 03:47
#1

Synd att du inte fått några svar. Reagerar du själv på soja får du gärna berätta hur det blir för dig. Kan vara bra ifall någon nyfiken hittar denna tråd. :-)

Vad jag läst så verkar det ofta likna symptomen vid mjölkallergi - men de kan ju också vara väldigt skiftande.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lia
2015-05-10 08:11
#2

#1 Ja alltså jag provade om jag kunde äta soja för någon vecka sen. Så jag åt lite yoghurt. Kort därefter började magen låta och sen fick jag diarré och jätteont i magen. Smärtorna blev nästan outhärdliga. Jag tänkte att det kanske var en tillfällighet, så jag provade dryck också. Samma sak hände igen och sen var jag öm och hade ont i magen i 5 dagar och kunde knappt äta under tiden utan att må ännu sämre :-/ Det känns som om jag borde testa igen nu när jag är frisk och se hur magen reagerar, men samtidigt känns det väldigt dumt ifall jag blir lika sjuk igen.

OlgaMaria
2015-05-10 09:53
#3

Usch vad jobbigt! Prova igen om någon månad kanske.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lia
2015-05-10 10:13
#4

Ja jag får göra det! Just nu provar jag vete i en månad, så jag kan ju ta det efter det :-)

Upp till toppen
Annons: