Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 1680 ggr
exem
2015-05-23 16:54

Eksem

Hoppas man kan fråga om eksem på denna sajt.

Jag undrar kort och gott hur man bäst behandlar eksem?

Hälsningar Marika

Annons:
Zepp
2015-05-23 16:58
#1

Det beror på orsaken till exsemen!

Allergiska eller atopiska ?

Jag smörjer mig med Fenuril.. vilket visar att det främst handlar om torr hud!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Whippet
2015-05-23 16:58
#2

Jag använder elocon tar bort mina svullnader/eksem på en natt ungefär :)

I'm out Vilar huvudet i handen

exem
2015-05-23 17:03
#3

Jag har ingen aning om orsak och det vill inte läkarna utreda heller.  Det skrivs ut kortisonkrämer - det blir bättre, i bästa fall helt bra ett tag men vips så är det tillbaka, antingen på samma ställe eller på annan del av kroppen - till läkare, starkare kortison. Eksemet håller sig borta lite längre tid men kommer alltid tillbaka. Läkarna säger att behandlingen består enbart av starkt kortison och har man otur så kommer eksemet tillbaka. Men jag börjar bli trött på det här.

[Lollo 97]
2015-05-23 17:06
#4

Eksem finns alltid kvar under huden som inflammation/infektion kommer inte ihåg riktigt vad det var har jag fått förklarat av hudläkare. Har själv eksem och det kommer alltid tillbaka på samme ställe eller någon annan stans. Jag smörjer med elocon.

exem
2015-05-23 17:11
#5

Till saken hör att jag aldrig hade eksem som barn. Alla jag känner med eksem säger att de haft problem sedan urminnes tider men för mig dök det plötsligt upp för ca 2 år sen, vid 27 års ålder alltså. Jag tycker det är lite konstigt.

Min sambo har också haft eksem men tvärtemot mig så hade han problem som liten men nu har han inte haft eksem på många år.

Zepp
2015-05-23 17:13
#6

Dermatit heter det på läkarspråk och brukar betyda att man har någon form av inflamatorisk process i huden.. som visar sig som exsem.

Ofta får man de på vissa ställen där huden är tunnare.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
OlgaMaria
2015-05-24 13:53
#7

Många blir av med eksem och andra allergiska besvär då de förändrar något i sättet de äter, eller börjar med något tillskott. Det är inte lätt att få hjälp att utreda, men du kan absolut begära att få testa dig för t ex gluten och mjölk som kan vara vanliga orsaker till eksem. Eller så prövar du att utesluta sådant ur din kost och ser om du blir bättre.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: