Annons:
Etikettmedicin
Läst 1447 ggr
Aleya
2015-06-20 18:22

Bra medicin emot reaktion mot mygg och sol

Nu är det sommar. Och det är den sämsta tiden på året för mig. Jag får dels eksem av solen och reagerar kraftigt på myggbett. Finns det någon här som vet någon bra medicin för dessa två? tar certrizin nu. Och det hjälper inte så avsevärt. Så tips mottages.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Honestyisdead
2015-06-20 18:26
#1

Mot soleksem är det hög solskyddsfaktor som gäller.

Myggbett har jag inte hittat någon lösning på :(

Aleya
2015-06-20 18:28
#2

#1 jag kan dock säga att inte ens 50 har hjälpt. Jag får kli ändå. :(

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2015-06-20 18:36
#3

Vad jobbigt. Jag använder 50 och undviker solen.

fridelfina
2015-06-20 18:46
#4

Aeriuz är bästa allergitabletten tycker jag, men du kanske behöver nåt ännu bättre som doktorn kan skriva ut? Tror att Aeriuz är receptbelagda, men det som är allra bäst med dem är att man inte blir trött av dem.

Jag får urtekariautslag (tror jag det stavas) av värme, alltså inte bara av solen men när det är som värst är kyla bästa klådstillaren!

Har du provat nån kräm/gele med aloe vera? Det tycker jag också har varit hjälpsamt ibland. Om inte annat så svalkande.

Testat att lägga om kosten? När jag åt LCHF så vart min hud så annorlunda, som självsmörjande och då reagerade jag inte riktigt på samma sätt på värme som tidigare. Nu äter jag "vanligt" igen men inte gluten och huden känns ändå lite bättre, men inte lika bra. Vart jag vill komma är att jag tror vår kost påverkar huden i rätt stor utsträckning så det kan vara värt att tänka på.

 
 

[[Boris Sager]]
2015-06-20 18:46
#5

Local behandling: hydrocortison eller motsvarande grupp 1 steroid?

Aleya
2015-06-20 18:55
#6

#4 äter redan lchf sedan ett år. Men med denna klådan har det inte blivit nå bättre. Vågar som inte smörja huden hur som helst. Får så kli och svid av även oparfymerat. Testade aloevera men det sved så. #5 ska man verkligen smörja sådant om man redan har typ sår?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
[[Boris Sager]]
2015-06-20 19:13
#7

http://eksem.se/sommar-och-soleksem/

Ja, det kan man. Antingen lotion, kräm eller salva.

Samt förstås sedvanliga råd att skydda sig med kläder så mycket som möjligt

[[Boris Sager]]
2015-06-20 19:58
#8

Jag maste tillagga att det ar mycket effektivare att behandla soleksem lokalt an att behandla i tablettform, eftersom antihistaminet da maste cirkulera runt i blodomloppet innan det slutligen nar huden.

Honestyisdead
2015-06-20 20:40
#9

#5 jag har testat det mm. Inget hjälper :(

Ladydragon
2015-06-20 22:29
#10

#4 tabletten heter Aerius och ja den är jättebra mot allergi 

mot soleksem så täcker jag så gott jag kan med kläder och håller mig i skuggan försöker använda solskyddsmedel med hög faktor parfymfri så det inte retar huden mer än nödvändigt 

när väl soleksemet dyker upp o det kliar o är jobbigt så allergitablett Aerius och sen hydrokortisonkräm är det enda som lindrar

Upp till toppen
Annons: