Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 1639 ggr
labradoodle
6/23/15, 1:40 PM

EXTREMT trött, av pollen?

Hej! Min värsta pollenallergi är nu i juni och juli i samband med gräset. Jag blir trött varje år, men i år är jag chockad. Hela min semester går till att sova. Igår var jag uppe 8 och kunde bara vara vaken till 9. Därefter sov jag i tre timmar och fick kämpa mig upp ur sängen. Jag hade verkligen kunnat sova ett par timmar till! Vanligen kan jag studsa upp ur sängen ganska fort. Idag gick jag upp 8 och lyckades vara vaken till 9.30. Sedan sov jag i fyra timmar och fick återigen kämpa mig upp ur sängen. Så här har det varit i någon vecka. Jag äter Loratadin för att dämpa besvären med kliande ögon och näsa, och det hjälper. Men den här extrema tröttheten alltså… Kan det verkligen bero på min gräsallergi?

My little dog - a heartbeat at my feet
Älskade Charlie 🌺

Annons:
Tjeja
6/23/15, 1:48 PM
#1

Allergi kan göra en trött, men inte så där trött!

Det kan däremot allergiläkemedel som Loratadin göra! 

Jag tycker du ska tala med din läkare om att försöka hitta något annat alternativ som kanske fungerar bättre för dig som ger dig mindre biverkan av trötthet.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rita-S
6/23/15, 1:54 PM
#2

Japp, trötthet är en av de vanligaste symptomen brevid snuva, nysa, klia/rinnande ögon och det. tar du någon medicin? en del mediciner ger nämligen riktig zombietrötthet som bivärkning, och du kanske borde testa annan medicin.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Jazmin1e
6/23/15, 11:39 PM
#3

Jag har pollenallergi och jag är supertrött hela tiden. 😴 Det känns nästan omöjligt att komma upp ur sängen ibland. Brukar också vanligtvis gå upp tidig utan problem, men nu skulle jag kunna ligga kvar i sängen hela dagen.

OlgaMaria
7/1/15, 10:25 AM
#4

Loratadin ger ofta stor trötthet som biverkning. Aerius är väldigt bra - orsakar inte trötthet.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

TheAlmab
8/16/15, 6:09 PM
#5

Prata med en läkare för att se om du kan göra några tester på din allergi, du kanske är mer allergisk än vad du tror och i bästa fall kanske du kan få vaccin!

"Don't wake me up I'm winning wars inside my head"

Upp till toppen
Annons: