Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 2214 ggr
[LadyK]
2015-06-24 00:13

Fungerande ögondroppar?

Som rubriken antyder. Finns det receptfria ögondroppar som fungerar? Nu i semestertider har jag ett helsike med att få tid till läkaren, vill inte gå till vilken som, och nu är det dags för nästa omgång allergi. Trodde det bara var björk då jag de senaste åren reagerat tidigt på våren men nej då de sista dagarna har ögonen börjat igen i samband med gräspollen. Skulle gladeligen offra ögonen för att bli av med kliandet, smärtan osv. Har provat en del ögondroppar utan att de hjälp och då de är ganska dyra undrar jag om någon anser ett märke bättre ä något annat.

Annons:
Ladydragon
2015-06-24 02:36
#1

tar du allergitabletter? att kombinera allergitabletter med ögondroppar och eventuellt nässpray brukar göra att det känns bättre 

men kanske skulle du behöva lägga till både ögondroppar och nässpray det är rådet jag har fått i alla fall när jag har haft som mest besvär från ögonen 

mitt råd är att du går in på ett Apotek och ber om råd om vad som borde passa bäst 

själv har jag bara testat en sorts ögondroppar Lecrolyn men eftersom jag har så bra effekt av dom så har jag inte provat något annat märke 

brukar inte själv reagera så mycket just nu när det är gräs men i år så är det lite kli i ögonen så det är bara o fortsätta med allergimedicinen ögondroppar o nässprayen 😕

[LadyK]
2015-06-25 00:04
#2

Jodå här tas allergitabletter dagligen från mars till september. Nässpray så fort jag får känningar men detta är löjligt, vaknade i morse totalt igenmurad så fick ringa vårdcentralen och prata med distriktssköterskan. Hon fixade ut ögonsalva och droppar på recept utan att träffa mig då hon sen tidigare vet hur jag haft det.

OlgaMaria
2015-07-01 10:23
#3

Lomudal ögondroppar tycker jag är bra. Finns receptfritt också.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[LadyK]
2015-07-02 00:04
#4

Är de jag fått, Lomudal och en penicillinsalva då jag har fått en rejäl infektion i båda ögonen. Är bättre men inte helt bra än.

OlgaMaria
2015-07-02 16:04
#5

Hoppas det blir helt bra snart!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[LadyK]
2015-07-02 23:30
#6

Tack. Det börjar ge med sig, äntligen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: