Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1441 ggr
KallaMigMimmi
7/2/15, 8:57 PM

Solskydd kännslig hud?

Hej! är tacksam för tips om solkräm som är bra för kännslig hud som är väldigt torr och ofta får eksem?

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Annons:
J0554N
7/2/15, 9:02 PM
#1

Jag har eksem och känslig hy,  använde hawaiian tropics sololja förra året, dock har dem väldigt lågt skydd men beror ju på hur mycket du brukar bränna dig. Dem luktar dessutom gott!

Strong people don't put others down, they lift them up. 


OlgaMaria
7/2/15, 9:46 PM
#2

Jag är bara i solen så länge att jag inte bränner mig, utan solskydd. För att bättra på skyddet använder jag vid behov kokosolja - det har spf 5-15, alltså lågt, men är väldigt välgörande för huden också, om man tål kokos, vissa kan ju vara allergiska mot det. Aloe vera-gel är väldigt bra som after-sun, och det är också väldigt välgörande och skonsamt för allergiker.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

KallaMigMimmi
7/2/15, 11:03 PM
#3

kokos olja är nog lite farligt lite skydd för mig men funderar på att det kanske är bra att ha före solskyddet för att skydda huden från solskyddet typ

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

[LadyK]
7/2/15, 11:34 PM
#4

Jojobaolja är otroligt bra mot torr hud. Spf 2 så inte mycket till hjälp där men jag brukar smörja mig med oljan på kvällen och solskydd på morgonen då mår min hud bäst.

Crissa
7/3/15, 9:27 AM
#5

Jag har alltid haft svårt att hitta bra solskydd då jag ofta får utslag och eksem av de flesta jag testat men nu har jag äntligen hittat en som är hur bra som helst! http://www.laroche-posay.se/produkter/behandling/Solskydd-ct1569.aspx

Finns att köpa på apoteket (Nu finns det ju en massa olika apotek men Apotek Kronan vet jag har deras produkter.)

Ladydragon
7/3/15, 9:54 AM
#6

Nivea har en solspray SPF 30 som inte innehåller parfym konserveringsmedel eller färgämnen den heter Nivea Sun Protect and sensitive SPF 30
den funkar bra till min känsliga hud 

är du osäker på om du tål solskyddsmedlet eller inte så smörj in en rejäl klick i armvecket och låt det sitta i minst 48 timmar får du en reaktion så ska du undvika att använda det solskyddsmedlet får du ingen reaktion så borde det vara lugnt och du kan använda det solskyddsmedlet

Annons:
KallaMigMimmi
7/10/15, 12:20 AM
#7

#4 hade en salva med jojobaolja som jag fick utslag av. vet inte om det va av det eller något annat i den jag reagerade på

#5den verkar bra! vad brukar priset va på den

har köpt en liten dyr tub på hälsobutiken "eco cosmetice" inga exsem enu iaf

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Upp till toppen
Annons: