Annons:
Etikettastma
Läst 2018 ggr
emeliezan89
7/8/15, 9:39 PM

är täppt i näsan vad ska jag göra?

Hejsan Jag har varit täppt i näsan i flera år och testat alla möliga  nässprej  både på recept och recpetfria inga  hjälper inte  och ibland har jag även nyss flera gånger på raken och  vad ska jag göra ??.

jag är ofta förkyld  sen har jag korsallergi.

ibland kan jag inte känna någon lukt blir så tjock i näsan.

Annons:
Anterrabae
7/8/15, 9:43 PM
#1

Har du provat att dricka och skölja näsan med bikarbonat? Det är lätt avsvällsnde och hjälper kroppen med syresättning. Jag tycker det är effektivt på min astma.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

tlover
7/8/15, 9:44 PM
#2

Hur ofta använder du nässprej? Om man använder nässprej för ofta blir man täppt i näsan.

l'm back

emeliezan89
7/8/15, 10:00 PM
#3

är täppt i näsan hela tiden  även och jag inte haft näsprej men min astma läkare skrev ut en ny för ett tag sedan sen har jag testat många andra tidagre men inget hjälper inte.

emeliezan89
7/8/15, 10:01 PM
#4

nu har jag varit utan nässprej ett tag då jag tycket inte att näsprejen hjälper inte är ändå lika täppt i näsan

emeliezan89
7/8/15, 10:02 PM
#5

blanda man bikabonaten  med något??=)

Anterrabae
7/8/15, 10:12 PM
#6

Ja i vatten. Om man ska dricka så börjar man med 1/2 tsk i ett glas vatten och ökar succesivt var annan till var tredje dag med 1/2 tsk tills man kommer upp till 1msk per 2 -2,5 dl vatten (2msk i ett stort vattenglas) Drick detta 2-4 ggr per dag. För nässkölj. 2msk/l kroppsvarmt vatten. (Jag skulle starta med 1msk/0,5 l är en mer bekväm mängd att starta med) om det blir svidit kan man minska bikarbonat och sätta till vanligt salt så det blir lika salt som tårar ungefär.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
[LadyK]
7/8/15, 11:59 PM
#7

Sköljer själv näsan varje dag med salt ,utan jod (salt renar och dödar bakterier) och vatten, annars kan jag inte andas genom näsan alls. 1 tsk salt till 0,5 liter vatten (lite varmare än kroppstemperatur) googla nässkölj för att få till tekniken. Jag har ingen speciell nässkölj flaska utan använder en halvliters gym flaska vilket går lika bra och blir billigare.

OlgaMaria
7/9/15, 10:13 AM
#8

Tar du antihistaminer? Och nässpray för allergi?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Zepp
8/3/15, 7:36 PM
#9

Be läkaren skriva ut Rhinocort.. funkar kalas för mig!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: