Annons:
Etiketttips-och-råd
Läst 1419 ggr
thenewbreed
1/5/16, 2:12 AM

hjälp med allergi

Ja nu sitter jag här mitt i natten men rinnande och täppt näsa och svullna ögon som kliar och rinner samt kliar det lite här och där på kroppen. Har tagit en vanlig allergitablett och sitter och väntar på att jag ska kunna få fortsätta sova. 

Mina allergier spökar igen och jag har ingen aning om vad det är. 

Jag är ganska säker på att det inte är hunden jag reagerar mot, inte heller gnagarna eller höet. Allt detta har jag sovit med i samma rum symtomfritt i flera år förutom hunden då den endast funnits hos mig i några månader. Varannan vecka kommer städbolag och städar noggrant här hemma så det blir inte allt för smutsigt på golven här. Och vi småstäder lite emellan gångerna. Sover i vardagsrummet nu sen 2 månader tillbaka och eftersom dessa symptom har kommit ganska nyligen och bara morgon och kväll så har jag absolut ingen aning. 

Jul-växter? Kvalster? Granen?  Har ni några idéer på vad det kan vara?

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
allhealing
1/5/16, 2:20 AM
#1

Det kan vara stress.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

thenewbreed
1/5/16, 2:21 AM
#2

Hur menar du då?

Medarbetare på bildredigering! :)

Crissa
1/5/16, 10:12 AM
#3

Kan kanske vara nån julväxt? Om jag vore du skulle jag prova att ta ut alla nya växter som jag inte haft tidigare.

Läste även dit andra inlägg, tycker helt klart att du ska ringa restaurangen och fråga om de haft något nytt i maträtten. Sen tänkte jag även på det här med histamin, jag har själv pollenallergi och därtill korsallergier, jag har gjort en massa olika allergitester och får reaktioner på sånt som jag inte "ska" vara allergisk mot men nu har jag själv förstått att det är histaminet jag reagerar på.

Finns en jättebra  öppen grupp på FB, histaminintolerans, gå in där och läs, har hjälpt mig en massa. Passa även på att googla histaminintolerans så finns det en massa att läsa.

thenewbreed
1/5/16, 1:31 PM
#4

#3 åh okej tack! ska absolut kolla upp det där!

Medarbetare på bildredigering! :)

allhealing
1/5/16, 5:01 PM
#5

#2, thenewbreed,

det jag menar med att det kan bero på stress bygger på förståelsen att det alltid finns en orsak till varför någonting inträffar. Att det finns en kedja av händelser bakåt i tiden.

Stress kan bara existera under vissa omständigheter. En sådan omständighet kan vara att man ställer väldigt höga krav på sig själv. Att man försöker leva upp till mallar och förordningar omgivningen man växt upp i lärt ut och som är standarden man ska följa.

När en eller flera personer lär ut en sanning/en mall andra sedan tar efter. Då är det som lärs ut en sanning given av andra som formar det facit man sedan följer.

OM facitet man följer innehåller fragment av rädsla kan stress bli en av följderna detta leder till. Dvs man lär sig ett beteende som delvis innehåller komponenten stress.

Stress som via kemiska signaler kan få kroppens biologin att reagera i form av utslag.

På samma sätt som man kan rodna, vilket är en kemisk signal som får huden att fyllas med tillfälligt mer blod.

På samma sätt kan en konstant underliggande stress orsak att kroppen samarbetar med stressen vilket kan leda till allergi.

Om detta är fallet behöver man ta reda på varför stressen existerar. Kanske kan västerländsk hälsovård hjälpa dig med detta, kanske inte. Kanske finns det hjälp att få som ligger bortom det västerländsk medicinen klarar av att finns en lösning på.

En lösning kan vara temporär, dvs behöver återupprepas gång på gång utan att lösa orsaken till varför ett symptom existerar. En annan lösning kan vara permanent, man hittar en lösning som lokaliserar orsaken till varför ett symptom existerar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

gela_karlsson@hotmail.com
#6

det låter som en kompination av mat allergi ,lite damm och djur och parfym allergi

krya på dej

Annons:
Upp till toppen
Annons: