Annons:
Etikettlaktosintolerans
Läst 5136 ggr
Grisgurka
2016-01-19 21:29

Laktosintolerans

Hej Igår gick jag hem från skolan och skulle göra läxan. Jag gjorde i ordning ett glas mjölk och när jag hade deyckit lite så boom! Fick jag väldigt ont i magen. Har även massa gaser i magen. Kan det vara laktosintollerans? Har haft ont sedan kl.3 igår eftermiddag.

Annons:
gela_karlsson@hotmail.com
#1

det kan vara laktos ha du bar gaser ont eller så kan det vara mjölkprotinet

Grisgurka
2016-01-20 21:41
#2

Ok, jag testar att inte äta mjölk på en vecja och se vad som händer

gela_karlsson@hotmail.com
#3

en del säger man ska undvika mjölkprodukter gluten pasta ris och potatis och cirtoncyra konserveringsmedel om man ska bli fri från allergier må bra sluta röka intre dricka alkohol ut och röra på sig dricka mycket vatten undvika E produkter

det var jag hört mvh gela .

gela_karlsson@hotmail.com
#4

själv försöker jag inte äta griskött försöker bättra mej det ena och det andra men inte lätt mvh gela.

OlgaMaria
2016-01-21 12:12
#5

Du får testa lite olika. Funkar det med laktosfritt? Annars får du testa mjölkfritt. Om det är så att det fungerar bra med laktosfritt kan det vara en idé ändå att kolla glutenintolerans på vårdcentralen. Många som behöver laktosfritt är i själva verket glutenintoleranta.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Achatina
2016-01-28 16:18
#6

Brainfreeze i magen? Vet inte om magen hunnit bryta ner mjölken på så kort tid… Men man borde ju kunna få ont i magen av att dricka mycket kylskåpskall mjölk/vatten. Enklast är väl att kolla upp om man är känslig mot laktos/mjölkprotein hos vårdcentralen, finns hemmatester också men det bör bli billigare hos vårdcentralen.

Annons:
Zepp
2016-02-17 23:49
#7

Jag är laktosintollerant.. får gaser och ont i magen.. det är gaserna som blåser upp tarmen.. det gör ont som sjutton.

Därför dricker jag heller inte mjölk.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Grisgurka
2016-03-23 13:41
#8

Det var vist laktosintolerans :(

OlgaMaria
2016-03-23 15:05
#9

Så bra att du vet nu ändå

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: