Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 2099 ggr
[Iannsofie26]
5/8/16, 2:09 PM

Röd och svullen under ögonen som kliar

Hej. När jag vakna i fredags morse så märkte jag att jag var röd och svullen under ögonen som sen börja klia. Jag är fortfarande röd under ögonen och lite svullen och kliar. Kliar även lite i ögonen men är inge röd i dom. Men undrar om jag fått nån allergi?

Annons:
Zadeira
5/8/16, 2:16 PM
#1

Pollenallergi är väl inte helt otänkbart?

[Iannsofie26]
5/8/16, 2:27 PM
#2

Okej. Har allergi tabletter som jag börja tagit. Då hjälper det lite. Men när dom slutar värka så kliar det igen

OlgaMaria
5/8/16, 3:11 PM
#3

Finns ögondroppar på Apoteket du kan köpa.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Iannsofie26]
5/8/16, 4:03 PM
#4

Okej. Ska köpa ögondroppar imorgon tänkte jag

[Iannsofie26]
5/8/16, 7:07 PM
#5

Nån som vet om en tillfällig allergi kan utvecklas till mer allergi som man har säsongs bunden allergi?

OlgaMaria
5/9/16, 6:52 AM
#6

Det är extremt mycket pollen nu - då brukar alltid vissa som aldrig reagerat förut få symptom, kanske återkommer det nästa år, eller inte. Går aldrig att veta med allergier.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Iannsofie26]
5/9/16, 10:47 AM
#7

Okej. Jag känner i ögonen att det kan klia. Och sog att jag var lite röd i ena ögat.

[Iannsofie26]
5/14/16, 9:25 AM
#8

Igår kväll börja det klia under mitt högra öga och gör det nu med. Har kliat en del i ögonen med även om dom inte vart röda. Och vakna ibland av att jag vart snuvig och täppt i näsan. Är det pollen allergi då?

Zadeira
5/14/16, 9:53 AM
#9

Varför går du inte till en läkare och kollar upp det? Låter som pollenallergi men en läkare kan bekräfta det.

[Iannsofie26]
5/14/16, 10:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det är mitt högra öga men blir spegelvänt när jag fota. Är rött och kliar.

OlgaMaria
5/14/16, 10:57 AM
#11

Man brukar inte vakna AV att man är täppt och snuvig när man har allergi utan det är mer förkylningssymptom. Däremot när man vaknar kan man snabbt bli snuvig om man är allergisk. Histamin som orsakar allergiska symptom produceras inte i kroppen när man sover, men om man har allergener i kroppen och luftvägarna när man vaknar så kan histamin snabbt utsöndras när man vaknat. Jag skulle faktiskt inte bemöda mig att gå till läkaren i dagsläget, de har inte längre tid att utreda alla allergier eftersom det numera är så vanligt med allergier. Jag tror att de bara skulle skriva recept på något (som du också kan köpa själv) och visst blir det billigare med recept men det blir ändå dyrare med läkaravgiften. Ta receptfri antihistamin och ögondroppar och se om det hjälper. Och om det är pollenallergi så är förhoppningsvis det värsta över redan inom några veckor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Iannsofie26]
5/14/16, 11:12 AM
#12

Förkyld är jag inte. Och det brukar klia runt ögonen eller i ögonen.

Zadeira
5/14/16, 11:20 AM
#13

Vi har väl redan konstaterat att det troligen är pollenallergi, och att du kan köpa ögondroppar samt antihistaminer på apoteket. Har du provat antihistaminer och ögondroppar ännu?

Annons:
[Iannsofie26]
5/15/16, 10:28 AM
#14

Allergi tabletter har jag. Men ögondropparna var slut på apoteket som jag ville ha. Och det jobbiga är just nu att det kliar ändel under mitt högra öga. Ska till apoteket imorgon och köpa mer tabletter och kolla om dom har fått in nya ögondroppar.

Upp till toppen
Annons: