Annons:
Etikettinsektsallergi
Läst 5037 ggr
[Iannsofie26]
2016-06-27 14:11

Myggbett som kliar hemskt mycket

Hej. Varje gång jag får myggbett nån stans på kroppen så kliar det nå hemskt mycket och länge så jag håller på att bli galen av det. Nån som vet om jag är känslig mot myggbett eftersom det kliar.

Annons:
Meluna
2016-06-27 14:16
#1

Jag lider av precis samma sak! Det blir STORA bulor som kliar någon outhärdligt, för att bli sår så fort man kommer åt dem. Går runt med stora fula prickar hela sommaren, till och med ärren kliar under hösten. Fruktansvärt jobbigt. :(

CaptainBunchie
2016-06-27 14:17
#2

Det kliar väl av myggbett för mer eller mindre alla. Om det är länge och mycket så är det väl ganska troligt att du är känslig.

Jag är ganska känslig för myggor, medans knott inte rör mig öht. Särskilt när jag var yngre kunde jag verkligen inte sluta klia på myggbetten.

Rekommenderar att ta After-Bite eller typ någon aloe vera-salva på. Det har iallafall hjälp mig väldigt mycket.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[Iannsofie26]
2016-06-27 15:20
#3

Okej. Har köpt AloeVera gel som ska hjälpa men brukar ta tid innan det slutar att klia. Och kliandet gör mig galen.

OlgaMaria
2016-06-27 22:48
#4

Kolla så att det är mycket aloe Vera i gelén. Ibland är det väldigt lite. Man kan ta en antihistamin för att få lindring.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[LadyK]
2016-06-28 01:36
#5

Har alltid salubrin att smörja på hjälper för mig i alla fall, finns i typ liten deoflaska på apoteket så lätt att ha med och hjälper direkt.

majlar
2016-07-13 14:44
#6

Har samma här. Fick tips om en lokalbedövningssalva som heter Xylocain. Testade och det funkade.  Ingen klåda för mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: