Annons:
Etikettfödoämnesallergi
Läst 2717 ggr
fruktgumman
2016-08-25 06:52

Allergisk reaktion kiwi

Jag har länge känt att det kliar i munnen och halsen när jag ätit kiwi, men inga allvarligare symtom. Så ibland har jag ändå ätit kiwi för att jag tycker det är gott. Gul kiwi har jag inte reagerat på. Förrän igår. Jag åt den vid 20-tiden på kvällen och det började klia direkt. Sedan svullnade ansiktet upp. Mest runt ögonen. Övre ögonlocken blev alldeles bulliga och under ögonen stora kuddar som ser vätskefyllda ut. Ögonen var som smala springor.

Jag tog för givet att det ändå skulle försvinna rätt snabbt. Klådan försvann på en halvtimme men jag ser fortfarande hemsk ut i ansiktet. Det är en väldans tur att jag är ledig från jobbet just idag annars hade jag skrämt mina kunder.
 Men hur länge kan det här sitta i tror ni? Är det någon fler som reagerar på kiwi? Jag törs verkligen aldrig mer smaka denna frukt.

Annons:
OlgaMaria
2016-08-25 09:20
#1

Nej det låter klokt att undvika kiwi i framtiden. Ta allergimedicin om du har hemma. Badda ansiktet med koksaltlösning kan hjälpa ganska bra. Men det går nog över till imorgon hursomhelst.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Agafia
2016-09-13 08:43
#2

Min dotter är superallergisk mot grön kiwi , svullnar upp i mun och svalg . Jag rekommenderar dig att låta bli kiwi i fortsättningen .

Upp till toppen
Annons: