Annons:
Etikettfödoämnesallergi
Läst 4103 ggr
majlar
9/2/16, 8:51 AM

Vitlök

Jag har nu uppmärksammat att jag får lite hjärtklappning av vitlök!

Verkligen märkligt. Men det kommer som ett brev på posten så fort jag har ätit det. Mest är det färsk vitlök, som tex vitlökssmör, men även kokt, stekt i gryta eller inlagda. Någon som har något liknande.

Annons:
OlgaMaria
9/2/16, 11:11 AM
#1

Har du några andra allergier? Vitlök är ju starkt och sätter fart på många processer i kroppen så det skulle kunna vara något annat som händer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Zadeira
9/3/16, 8:35 PM
#2

Min mamma får migrän om hon äter något med vitlök i. Det är helt jäkla hopplöst då så otroligt mycket vanliga produkter eller restaurang-mat innehåller vitlök i nån form.

Jag tänker dock i ditt fall att det kan vara något åt det hållet som OlgaMaria skrev i #1. Vitlök är starkt och kanske sätter fart på något i kroppen som går igång och leder till hjärtklappning.

majlar
9/5/16, 1:35 PM
#3

Jag har nickelallergi och solallergi. Jag har även sanerat tänderna för amalgam. Det kanske är något där som hänger ihop.

Pysslan
10/3/16, 6:34 PM
#4

Vitlök är väl blodtryckshöjande, med hänsyn till salthalten, kan det vara något sådant som gör att du reagerar?

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

majlar
10/4/16, 4:48 PM
#5

#4 Det hade jag inte en aning om. Att vitlök är blodtryckshöjande. Då kanske det är därför jag får sådana symptom.  Tack för det. då ska jag nog vara lite mer försiktig med den.

Tant Grön
10/4/16, 10:41 PM
#6

Men vitlök sänker ju blodtrycket. Googla på vitlök blodtryck, så får du fram massor.

Annons:
Pysslan
10/4/16, 11:09 PM
#7

#6 Se där …  jag måste ha blandat ihop det helt.  😊

Jag har en väninna med blodtrycksproblem som har det som ursäkt för att inte äta vitlök. Har hon lågt blodtryck då kanske … 

Då är det kanske något annat som påverkar när du äter vitlök Majlar.   🤔

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

OlgaMaria
10/5/16, 10:49 AM
#8

Många naturliga ämnen som sänker blodtrycket har bara den effekten om man har högt blodtryck, och skulle alltså inte orsaka ett för lågt blodtryck. Brukar dock inte finnas så mycket forskning på det, utan de studier som finns brukar vara på personer med högt blodtryck. Däremot om man äter blodtryckssänkande medicin kan man få för lågt tryck ifall man också äter annat som sänker trycket. Om då vitlöken får ner trycket så sänker ju medicinen ner det ytterligare. Men skulle inte tro att det blir något problem vid normal konsumtion i mat.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tant Grön
10/7/16, 4:03 PM
#9

Tror jag läste någonstans att man kan få hjärtklappning av för lågt blodtryck, är inte säker på detta.

DesK
11/3/16, 5:48 PM
#10

Symtomen för lågt och högt blodtryck är ofta samma, så därför kan det vara att man får hjärtklappning även vid lägt blodtryck

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: