Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 1563 ggr
Annaaa88
10/6/16, 11:36 AM

Allergisk öl?

När jag dricker öl, så blir mina dagen efter fruktansvärda.. Är det möjligt att få sjuka baksmällor gång på gång, eller kan det ligga en allergi bakom som gör att jag reagerar som jag gör? Blir sängliggandes hela dagen, och kräks fram mot natten, orörlig och omöjligt äta och dricka..

Annons:
OlgaMaria
10/6/16, 11:40 AM
#1

Första frågan - varför dricker du öl om du reagerar så? :) Öl innehåller gluten men det kanske du inte reagerar på annars? Annars vet jag inte, men det kan ju vara din tarmflora som verkligen inte går ihop med öl.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

snigelpiga
10/6/16, 2:50 PM
#2

#0 Kan inte veta vad orsakar din reaktion.  Vet bara att själv tål jag inte någonting som innehåller Malt. 

Så tål jag inte dricka drycker eller äta bröd var finns malt i.

DesK
10/26/16, 10:37 AM
#3

Om det inte beror på att du druckit på tok för mycket öl, så kan det vara så att du inte tål en eller flera beståndsdelar i just öl.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Maria
10/28/16, 3:10 PM
#4

Jag blir lite nyfiken på mängden öl? Det känns som om det också kan spela en roll😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Agafia
1/9/17, 2:47 PM
#5

Om jag skulle må så dåligt av öl hade jag slutat att dricka det på stubben ! 🙄

nypisnina
1/11/17, 2:05 AM
#6

Funderar med på mängden… Jag blev oerhört bakfull förr, spelade ingen roll om jag drack en eller tio öl, groggar eller vin - det kändes som att mitt huvud hade blivit manglat -  ju mer jag drack desto värre blev det såklart, men hade huvudvärk och var illamående alltid oavsett, bara olika mycket beroende på mängd. Det var inte värt att festa till det alls. Hade jag blivit så dålig som du så hade jag inte druckit öl, om det just är ölen?

Annons:
Upp till toppen
Annons: