Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 3107 ggr
eliinon
2013-06-26, 15:27

Rosacea och bioresonansterapi!

Hej! Jag är en 19 årig tjej som har rosacea. Jag behandlar det med salvan finacea som hittills är det bästa jag har använt! Jag är dock intresserad av att gå in djupare och försöka hitta vad som triggar igång min rosacea. Har som barn haft problem med bland annat nässelutslag som läkarna inte kunde hitta någon orsak till och de fann heller inget jag var allergisk mot genom pricktest. Min pappa har också rosacea och han är allergisk mot bland annat pollen, päls och lite växter (vad han vet om iallafall). Har läst en del gott om bioresonansterapi och homeopati bland annat. Ni får hemskt gärna berätta om ni blivit hjälpta av bioresonansterapi eller homepoeti på något sätt (speciellt någon som har rosacea, men även andra erfarenheter!). Jag bor i Stockholm så om ni vet något ställe som är serriöst och bra får ni gärna ge tips! 🙂

Annons:
OlgaMaria
2013-06-26, 19:43

Jag har blivit bättre i mina allergier med hjälp av bioresonansterapi. Har ingen erfarenhet av rosacea. 

Här kan du hitta de kliniker som finns i Stockholm

Tycker det är härligt att du vill hitta orsaken. Jag tror absolut du kommer hitta den förr eller senare! 

Vid det första besöket på bicom-kliniken mäter man många olika allergener. Kanske kan du då få svar på vad du tål och inte.

Kan också tipsa om Omega 3-tabletter som jag tror kan hjälpa dig. Rosacea är en inflammatorisk hudåkomma och Omega 3 hjälper till att avinflammera kroppen. Kanske är det så att din kropp helt enkelt är för inflammerad. Aloe Vera-destillat är också ett bra tillskott som man dricker och som hjälper huden väldigt bra inifrån.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

eliinon
2013-06-26, 20:54

Tack! Härligt att du fått hjälp genom bioresonansterapi 🙂Hoppas också på att hitta orsaken :) känns synd att smörja in med krämer hit och dit för att dämpa symptomen om kroppen faktiskt försöker visa att det är något fel på insidan! Jag får söka på länken du gav mig. Låter verkligen toppen om man kan hitta vad man inte tål!

Omega 3 är absolut ett bra kosttillskott! Har en burk hemma faktiskt så det skulle jag kunna börja inta. Drack Aloe vera för några år sedan, minns inte exakt men jag tror mig minnas att huden fick en liten förbättring. Kan vara värt att testa igen 😉

OlgaMaria
2013-06-27, 13:33

#2 Ta rekommenderad dos omega 3 varje dag så du märker om det blir skillnad. :-)

[Mustangcab]
2013-07-15, 20:48

Själv har jag vänt mig till en hudläkare och fått laserbehandling och det har hjälpt.

OlgaMaria
2013-07-15, 22:10

#4 Härligt att höra! :)

Upp till toppen
Annons: