Etiketttips-och-råd
Läst 2058 ggr
Weasley
2014-01-20, 22:04

Kli kli..

Det är inte vinterns fel, för det har varit såhär länge. Jag får inga utslag, jag är inte så torr, men det kliar så in i Norden! Jag kan inte spela piano för att det kliar överallt! Magen, ryggen, ben, armar, händer, ÖVERALLT!Vad kan det vara? Det kliar i ansiktet också. Vad kan det vara?

Trololololololololololo

OlgaMaria
2014-01-21, 15:26

Det kan vara väldigt många olika saker. Både sådant du äter eller sådant du har på kroppen. Du får försöka hitta orsaken.

Jag hade börjat med snälla tvättmedel och rensat bort all schampo m.m. som du har till kroppen från citronsyra (citric acid, E330).

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Lilla Fröken]
2014-01-23, 14:23

Det kan ju vara både kyla och värme. Temperaturförändringar. Har du sådan klåda hade jag börjat med ett besök på vc för ev en allergitest eller klådstillande tabletter och mjukgörande kräm. Klåda kan göra att du får eksem, och kliar du ännu mer så kan de bli infekterade. Lika bra att kolla upp i förebyggande syfte :)

För många år sedan fick jag (bara jag i familjen) röda utslag på kroppen. Det märkliga var att jag fick dem bara när jag vistades i ett av rummen. Efter mycket om och men så kom vi underfund att det kom från vinden, och råttornas framfart.. det blev ett besök från Anticimex på inrådan av hudläkare, och sen försvann det :)

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Weasley
2014-01-23, 19:47

#2 Ja, har får eksem ibland i armvecket!

Trololololololololololo

[Lilla Fröken]
2014-01-24, 12:22

Böjveckseksem.. Då bör du smörja dig dagligen med mjukgörande lotion/kräm. Även om du inte ser att du är torr så är det en varningsklocka. Jag måste smörja mig varje dag för att hålla huden mjuk så att det inte kliar och eksem utvecklas. Atopiskt eksem är det jag har.

Upp till toppen