Annons:
Etikettallergiska-djur
Läst 2417 ggr
yäry
2/24/14, 11:04 PM

Phalené & papillion

Är det någon som har dessa? har någon i familjen som är allergisk. hur är dom i överlag (allergimässigt)

Annons:
OlgaMaria
2/25/14, 10:06 AM
#1

Kan inte svara på din fråga. Tror att papillon kan vara lite allergivänligare än andra raser, men det finns aldrig garantier. Och är man mycket allergisk mot hund är det nog inte troligt att det fungerar. 

Hittade en tråd i ämnet här:

http://hundar.ifokus.se/discussions/5031506dd4ebea4a46004def-papillon-och-allergiker

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

fidojunior
3/19/14, 10:20 PM
#2

Olika personer reagerar olika på olika hundraser. Min ena hund är en blandning mellan pudel och phalene. En av mina kompisar är allergisk. Hon har haft pudel utan problem och tål min andra hund som är en pudel utan problem men min blandras med phalene i säger hon att hon känner av och då är han ändå inte renras. Men som sagt, alla reagerar olika. För dig kanske phalene/papillon fungerar och enda sättet att ta reda på det är att träffa hund av den rasen.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

93mli
3/24/14, 11:43 AM
#3

Som sagt, alla reagerar olika. Tänk även på att det kan vara skillnader på individer av samma ras. Sen beror det ju såklart på hur allergisk man är också.


Upp till toppen
Annons: