Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 1441 ggr
pernillaa
2014-10-11, 07:47

BRÅTTOM!

Jag hade köpt 4 biljetter(som redan är betalade)till en bio idag 12:25 och kom på nu först att det kommer finnas jordnötter där och min son som är 8 har den allvarligaste typen av allergi. Jag skulle ha hört med dom på filmstaden om dom kan ta bort jordnötterna men kundtjänst öppnar inte förrän 11 ochdå måste vi vara påväg dit redan! Vad ska jag göra? Någon som vet något sätt att få kontakte med dom snabbare än via kundtjänst?

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Ladydragon
2014-10-11, 10:46

Tror det enklaste är att boka om biobiljetterna….är allergin så allvarlig så borde man inte chansa utan kontrollera noggrant i förväg 

o frågan är väl om det ens finns personal på plats innan kundtjänst öppnar 

men brukar dom ha jordnötter på bio? på dom biografer jag har varit på har jag aldrig sett till några jordnötspåsar 🤔

OlgaMaria
2014-10-12, 08:33

Hur gick det?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[TanatosNyx]
2014-10-16, 17:45

Det funkar som såhär: man säger till när man visar biljetten, så säger dom till innan filmen startar att det finns en jordnötsallergiker i publiken så man inte bör öppna jordnötspåsar under filmen. Däremot kan de inte lämna några som helst garantier att folk faktiskt bryr sig. Med andra ord: är han luftburen allergiker så skulle jag inte gå om jag vore han.

Upp till toppen
Annons: