Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 6556 ggr
Linda93a
2015-08-03, 15:40

kliande prickar under armen (varning äcklig bild)

Någon som vet vad detta är? Får varje sommar massa prickar under armarna som kliar sönder, blir helt galen när de kliar hela nätterna :( var iväg till vårdcentralen för några år sedan pga samma sak men de sa bara jag skulle smörja med nån receptfri kräm.. lindra lite men vill ju helst ha bort de äckliga prickarna..

Annons:
Pysslan
2015-08-03, 15:49

Prova Xyliderm,  det är en gel som finns att köpa på apoteket. Den har varit guld värd mot mina atopiska eksem och bör kunna hjälpa även mot de där prickarna.

En tub kostar strax över 100 kronor men den är otroligt dryg. Lindrar även klådan. 🙂

Hoppas det går över för dig, det är vedervärdigt när det kliar  😕

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

VildaVittra
2015-08-03, 15:52

Jag skulle prova att hoppa över att raka armhålan, huden där är jättekänslig och håret finns där av en orsak. Kanske du reagerar på hyveln eller om du använder rakskum eller liknande, även om det inte är i själva armhålan utan strax utanför.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Zepp
2015-08-03, 15:52

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Linda93a
2015-08-03, 16:20

Okej tack så mycket får kolla upp den gelen och se om de hjälper. Sluta raka är nog inget alternativ för mig som tjej.. hehe :D

VildaVittra
2015-08-03, 16:31

#4 Varför skulle ditt kön hindra dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Linda93a
2015-08-03, 16:57

Hindra mej gör de väl inte men är nog lite för ytlig för att ha två stora hårbollar under armarna, är mörkhårig så syns ju så fort de växer ut minsta milimeter tyvärr.. och tror inte det beror på rakningen för prickarna sitter högre upp :)

Annons:
VildaVittra
2015-08-03, 17:00

#6 Det går ju faktiskt att ansa med sax.

Linda93a
2015-08-13, 13:23

Tänkte uppdatera lite om dessa prickar. Har ju inte blivit så mycket bättre, prickarna under armarna är nästan borta men nu har jag på armarna, låren och små kliande prickar på fötter och händer. Var iväg till vårdcentralen och fick "Locoid" en något starkare hydrokortisonsalva än den receptfria. Har knappt hjälpt alls. Kliar nästan ännu mer. Och så knaprar jag receptfria allergi tabletter (loratadin). Är de verkligen nässelutslag? Har haft detta ca 2-3 veckor nu. Prickarna ändrar ju utseende hela tiden så är lite svårt o bedöma vad de är själv :/

Upp till toppen
Annons: