Etikettköldallergi
Läst 61 ggr
Pyttelite
2021-11-21, 20:31

Köldallergi - någon som har upplevt det?

Idag var det soligt och kallt och vi gick en fin promenad. själv gick jag mig varm och frös inte.

Väl inne drabbades jag av köldallergi - eller snarare överkänslighet för kylan.

Det slutade inte att klia på ett bra tag och ändå tyckte jag inte att jag blivit kall. det var framförallt låren som drabbades.

Någon som haft ngt likande?

https://doktor.se/fakta-rad/koldallergi/

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Köldallergi är en överkänslighet mot kyla som ger upphov till röda och kliande hudutslag. Reaktionen är vanligast hos unga vuxna. Läs mer på Doktor.se.
[pamm]
2021-11-21, 23:42

Men herregud, visste inte ens att det fanns ett namn för detta!!!
Jag får ofta som nässelutslag framförallt längst hela benen och armarna när jag blivit kall. Det kliar och bränner så det känns som att nån tänt eld på mig. Har haft detta så länge jag kan minnas, och alltid bara trott att jag är mesig då jag inte känt nån annan som fått så och ingen har fattat att jag menar allvar eftersom dom själva inte haft det! Har verkligen trott att jag är knäpp då jag inte är känslig för smärta annars, men detta gör så j*vla ont! Tack!

Vixxen
2021-11-22, 01:27

Min andning reagerar på kyla och fuktighet. Men utslag har jag inte haft.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[pamm]
2021-11-22, 13:15

#2: Det gör min med insåg jag nu när jag var ute i -7. Insåg att det är så varje vinter, har bara inte tänkt på det innan haha.

Upp till toppen