Etikettallmänt-om-allergier
Läst 6733 ggr
[Tassy]
2010-03-04, 14:53

Parfymfria/allergivänliga produkter - Tipstråd

Här tänkte jag att vi kan komma med tips om bra och allergivänliga produker som vi gillar och gärna vill tipsa om. Glad Det kan vara allt ifrån smink till krämer, schampoo och kanske någon väldigt mild parfym som fungerar för just dig.

[Tassy]
2010-03-04, 14:56

Jag vill slå ett slag för sterisols allergivänliga produkter för kontaktallergiker. De har tvål, duschcréme och lotion som alla motverkar atopiska (allergiska) utslag.

Sedan har jag länge använt en mascara, tror den är ifrån isadora, som heter hypo-allergenic mascara, den fungerar toppen!

Sedan hade jag den stora lyckan att finna en parfym som jag tål att använda, det är en ren vaniljdoft från alicia ashley - vanilla. Vet inte vad som gör att jag klarar den, men får varken utslag eller andningsbesvär.

Mainebusters
2010-03-04, 17:29

Neutral, tvättmedel. Finns för både kulör- och vittvätt.

Den parfymen Vanilla, den tål inte jag. Flört

Det enda i parfymväg som jag vet går bra är DKNY, och Escada. Friska dofter är ok, men absolut inte tunga och/eller söta. Britney Spears är hemsk, likaså Naomi Campbells.

Till håret använder jag Naturell, smultron, schampo och balsam. Hårmousse, apotekets oparfymerade, liksom hårspray/mist. Vill och kan inte ha parfymerade styling produkter då de luktar "apa". Flört

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

Pehpsii
2010-03-06, 16:22

www.tikei.se Allergivänligt mineralsink

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[BonnieL]
2010-03-06, 19:07

#1: Var kan man köpa den parfymen och vad kostar den? =)

[Tassy]
2010-03-06, 20:35

#4 Den finns lite varstans, jag köpte min på ica maxi. Den är ganska tung i doften, men det är bara ren vanilj vad jag har förstått. Jag känner iallafall inget på en puff.

[BonnieL]
2010-03-06, 20:49

#5: Oh, så bra! Tror det blir att införskaffa en sådan. ^^

[Tassy]
2010-03-06, 20:49

#6 Prova testern först så du inte blir "lurad" Glad

[BonnieL]
2010-03-06, 20:56

#7: Låter smart. ^^

Mainebusters
2010-03-07, 03:56

Ja, spraya pyttelite på handen/armen. Man märker snart om det är en "tvätta-bort-fort-som-tusan"-doft! Jag kan tycka att något luktar jättegott, men en halvtimme efteråt, så börjar jag få besvär. Blir lika besviken varje gång.

Vad gäller duschcreme så gillar jag Niveas med apelsindoft. Finns tyvärr inte överallt med deras övriga sortiment.

Och sedan använder jag Niveas oparfymerade deo-roll, hur bra som helst.

Om jag har en redig förkylning så är det enbart oparfymerat som gäller. Och då gnäller jag extra på de andra om öser på sig doft. Och då är jag larvig och gnällig! Flört

Annars är vanilj en bra doft för mig. Doftljus i vanilj är toppen! Om jag nu inte är förkyld.

Upp till toppen