Annons:
Etikettbarnallergier
Läst 3002 ggr
Imasy
2010-03-17, 16:48

Gluten / laktos intolerans?

Min son var till VC idag på läkarbesök då jag tycker att han varit så trött på sistonde.

Vi var och tog prover för ett par veckor sedan, och dessa visade inget. Däremot så hade de glömt att ta prov på gluten eller laktos (eller båda?) och vi ska ta dem imorgon.

Nu var jag inte med på läkarbesöket själv, så jag vet inte riktigt vad som sades, men kan laktos/gluten intolerans göra en trött?

Ungen dricker ju bland annat så mycket mjölk att jag skulle behöva vara gift med en mjölkbonde, och gluten får han ju i sig dagligen via maten.

Brukar inte intolerans emot dessa två ting visa sig mer i form av magbesvär?

Annons:
[Tassy]
2010-03-17, 18:34

Jo, både gluten och laktos ger vanligen kraftiga magbesvär, men gluten kan visa sig genom trötthet, avmagring och uppstannade av växt hos barn också.

Imasy
2010-03-17, 18:39

Aha, på så vis. Ja jag är ju så dåligt insatt i dessa allergier då jag inte har dem i min närhet.

Men han är heller inte avmagrad och stannat i växten har han då inte kunnat göra då vartenda av hans par byxor ser ut att vänta på högvatten ObestämdFlört

Ja vi får ta proverna och invänta deras svar. Nån som vet hur lång tid det brukar ta att få svar på dessa prover?

Upp till toppen
Annons: