Etiketttips-och-råd
Läst 3071 ggr
RuiXue
2010-05-16, 00:23

Äntligen!

Har nu äntligen hittat ett kortisonspray jag klarar att använda utan att vilja spy. Testade näskortison för 3 årsedan, men det hade en fruktansvärd lukt/smak när man tog det så jag stod inte ut. Så har jag nu gått i 3 år med jobbig näsa varje pollensäsong tills jag igår fick nog och köpte Flutide Nasal! Jag vet inte vad det är för lukt, om det är något plastig kemikalie eller rosendoft, men hur som helst så känns det som om den luktar typ rosenvattenSkrattande Känns lite i näsan som om man sitter och luktar på en rosenbuske precis efter man tagit sprayenGlad Definitivt en vinnare! Nu hoppas jag bara den gör min näsa mindre besvärligFlört Depo-Medrol sprutan jag fick i April hjälpte då inte såvitt jag kan märkaRynkar på näsan

Men har ni som jag jobbigt med nässprayer pga. den hemska lukt eller smak den ger, så testa Flutide Nasal. Jag har extremt svårt för smak av mediciner oavsett om det är spray eller något som ska drickas, min gräns går vid SamarinFlört

Jennie

Mainebusters
2010-05-16, 01:38

Jag trivs bra med näspulver, Rhinocort, har svårt med spray. Låter bra att du hittat det som passar dig!! Glad

[Tassy]
2010-05-16, 02:11

Härligt!

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

AlbaStiffler
2010-06-17, 18:17

Jag tycker mitt luktsinne blev sämre av Flutide nasal-sprayen… så jag har bytt igen. nu har jag en helt ny variant på recept som inte luktar något alls och som verkar funka bra på mig. Men själva sprayflaskan är rätt värdelös, man trycker på en knapp på sidan på flaskan. Minns dock inte vad den heter just nu.

Upp till toppen