Etikettövriga-allergier
Läst 6969 ggr
RuiXue
2010-08-25, 00:48

Det kliar!

Så jag tror jag blir tokig!
Har haft klåda större delen av dagen och kvällen. Kliar på helt random ställen dock mest på axlar och rygg och armar. Har inga synliga utslag, utan det kliar bara.
Har inte gjort något annorlunda och heller ej bytt tvättmedel, schampoo, balsam eller duschtvål nyligen.

Någon som har förslag på vad det kan vara?

Jennie

AnneN
2010-08-25, 03:50

Kan det vara stress eller annat psykiskt som spökar?

Då jag blir stressad så får jag klåda, är det under en kort period så syns inga utslag men är det längre perioder så får jag utslag som kliar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

JILE
2010-08-25, 13:25

Hej, ja jag hade liknade en gång för ca20 år sedan och det kliade under fötterna mest. Var till läkare och då hade jag förhöjda levervärden…så han började fråga om jag drack mkt alkohol, men det gjorde jag ju inte.

Det försvann sedan…vet inte varför det kom.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

RuiXue
2010-08-25, 19:51

Är inte mer stressad än vanligt. Brukar heller inte få klåda av stress. Är allergiker och just nu rätt däckad av det nyklippta gräset utanför men klådan kom innan gräset klipptes. Luftburna allergier kan väl ändå inte ge hudklåda?

Jennie

[Tassy]
2010-08-26, 01:29

Jag får klåda av gräs. Märk väl att jag inte är klassisk gräspollenallergiker, men råkar jag gå barfota i gräset så är det helt kört Skrikandes

Upp till toppen