Äggfria viner.
Satt och funderade, har även vänner inte tål ägg och har där också problem med att dricka vin då många använder ägg och gelatin som klarning och inte tål detta. Reagerar därför väldigt hårt på detta.
Jag har knaprat ihop en liten lista, men behöver hjälp att fylla ut den.
MvH
himmel! Detta hade jag helt missat, tur att jag inte dricker vin!
Men nu får jag verkligen skäl nog att kalla det för "rävgift"
Du har i alla fall en kort lista på vilka som är fria från detta, förstår inte riktigt grejen med klarningen, det mindskar bara klarningen från 3-4 dagar upp till 7 dagar.
jo, tack för listan. Vin i mat är något jag väl kan tänka mig
Jag dricker väldigt sällan vin och alkohol, men det händer. Nu brygger vi eget vin av vinbär, köpte vinjäst på partaj för inte många kronor. Men det tar tid, men då vet man att det är fritt från animalier.
Hade jag bara hälften av din energi och skaparglädje i köket så vore jag lycklig
Jag har mycket tid att spendera och älskar att forska, leta fakta samt laga mat. Vad gillar du att göra om du inte gillar att dona i köket?
jag föredrar att stå med näsan nere i spännande forskningsprojekt men visst gillae jag att laga mat och sånt också

Intressant det visste jag inte. Min dotter har velat smaka när jag druckit vin. Fast hon är äggallergisk så det var ju bra att få veta.
Jile
De påstår att det inte finns några spår kvar av, men jag känner folk som är allergiska mot ägg och inte tål detta och blir väldigt dåliga.

#9 Ja ok kanske de som är jättekänsliga som blir dåliga. Att de måste göra det då.
Jag tycker det borde stå på flaskorna.

#11 ja som med allt annat….man borde ta upp detta med vinbolagen.