Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 3243 ggr
sandrajostein
2010-10-28 18:05

HJÄLP..Orkar snart inte detta längre...

Jag hoppas att någon där ute kan hjälpa mig angående min oro om kattallergi.

Jag har i många år oroat mig för att jag ska få kattallergi. Det började med att det började klia på hela kroppen hösten 2008. Det blev bättre sen när sommaren kom men kom tillbaka till hösten 2009 igen. Samma sak nu i sommar. Blev helt bra och nu på hösten kommer klådan tillbaka. Nu har jag fått en konstig lukt i näsan. Det går lite upp och ner. Nyser kanske 4 gånger om dagen. Känns konstigt i bröstkorgen (men ska kanske tillägga att jag lider av reflux och jag gjort gastroskopi som visade magmunnsbråck).

Jag har under dessa år gjort säkert 10 allergitest (både pricktest och blodprov) hos olika läkare. Alla har visat negativt på alla allergier.

Kan också tillägga att jag mår i tider väldigt dåligt psykiskt och mina katter betyder otroligt mycket för mig. Jag är orolig för detta hela tiden och jag kan knabbt tänka på något annat.

Vad tror ni? Kan jag lita på allergitesterna???

Annons:
DesK
2010-10-28 20:37
#1

Försök att ta det lugnt och börja med att försöka bli kvitt din oro och stress. Dessa 2 kan ställa till mycket elände för en annars frisk människa. Om du har gjort flera allergitester vid olika tillfällen och årstid och alla är negativa bör du nog utgå från att du inte är allergisk. Jag förstår din oro eftersom jag själv alltid har haft och har hund och i perioder har jag också haft katt. Många styrkekramar till dig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

sandrajostein
2010-10-28 22:51
#2

Hej!

Tack för ditt svar Desiree!

Jag fattar inte varför jag oroar mig så mycket. Det går ut över allt och alla. Jag har oroat mig över detta i flera år och har klarat av att "tro" på mina allergiprovsvar en liten tid efter att jag har gjort dem men sen kommer oron tillbaka igen. Varje litet symtom tror jag beror på allergi. Detta är mycket påfrestande. Hade önskat att det fanns ett test som skulle visa helt säkert att det inte var något. Men det verkar det ju inte finnas. Och sedan så  läser man ju mycket på Internet och där är det VÄLDIGT många som skriver att man inte alls kan lita på allergitester överhuvudtaget.

Denna oro präglar hela min vardag och jag vet snart inte vad jag ska göra.

Prövar därför att skriva här för att se om jag kan få några tips eller liknande. Kanske det är lugnande ord jag vill ha??!

Lisa82
2010-11-01 08:14
#3

Hej. Det är nog ingen fara…För att utesluta allergi mot katter kan du kanske prova att bo i ett kattfritt hem några dagar/någon vecka. Blir det då bättre med kliandet så kan det vara så att du är allergisk/överkänslig mot katt…

Gjorde du tester mot pollen? damm? mögel?

mvh Lisa

Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se

Medarbetare på Kattpolisen

Upp till toppen
Annons: