Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 12719 ggr
fia-mia
2011-04-27 20:57

Clarityn - biverkningar

Använder Clarityn mot min pollenallergi. På förpackningen står det att man ska ta en tablett per dag, jag tar två på morgonen men snorar ändå och det kliar i halsen om jag går i en park eller dylikt. Tränade i en park med skolan häromdagen, fick avbryta. Såhär mycket har jag inte känt av pollen förut, ½ tablett har räckt.

Är det farligt att ta två clarityn per dag? (står ej på förpackningen eller på google)

Det är ju alltid värst i början på säsongen men borde jag gå och få något utskrivet på recept?

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Annons:
[YlvaP]
2011-04-27 22:57
#1

Den enda allergimedicin som man kan ta två av är Kestine. Biverkningar av alla allergimediciner är att man kan bli trött. Sen förekommer det mer eller mindre andra biverkningar.

När började du medicinera dig mot pollen? Börjar man inte i tid så tar det lång tid innan man är fullmedicinerad om man ens blir det om man börjar efter att blomningen börjat.

[Maine]
2011-04-27 23:22
#2

Jag tar två Aerius om dagen när det är som värst, morgon och kväll.

Clarityn har varit omtalat förr, många blev deprimerade av det. Prova Aerius, många blir hjälpta av den, den är dock receptbelagd. Sen finns det säkert andra bra tabletter, men Clarityn tänker jag aldrig äta igen, pga de biverkningar som många har haft.

fia-mia
2011-04-28 07:18
#3

Tack för svar!

Började i början av april tror jag, kanske ite sent…

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

[YlvaP]
2011-04-28 09:00
#4

Klarar inte heller av Clarityn. Den funkade inte på mig. Det jag har nu heter Alzyr eller något på H. Vet dock inte vad det är för motsvarighet i den svenska marknaden.

Det jag menade med att man inte skulle ta två är alltså samtidigt. Det är ju flera timmar mellan morgon och kväll. Flört

Upp till toppen
Annons: