Annons:
Etikettpollenallergi
Läst 2158 ggr
kina26
2011-04-27 20:10

Björkpollen m.m.

pust vilken idag… idag har jag verkligen haft det jobbigt med min pollen allergi. Är alldeles slut.. Har världens huvudvärk med… jag har recept belagda tabletter men dom hjälper inte… fullt ut, inte sådana här dagar när allergin blossar upp rejält. ÄNDÅ ÄLSKAR JAG VÅREN… Jag är även kvalster allergiker.  kramar……

Annons:
[YlvaP]
2011-04-27 20:12
#1

Det gäller att böra med sin medicin i tid, helst innan pollensäsongen bryter ut för det tar ca 2 veckor innan man får full effekt på sina allergimediciner. Börjar man inte i tid så är risken att man inte får ett fullgott skydd resten av säsongen.

kina26
2011-04-28 13:21
#2

Hej ylva! Jag tar alltid medicin… året runt för kvalster allergi. (telfast heter dom tabletterna… ) dom ska hjälpa även mot pollen… men jag har ändå stora problem.

[YlvaP]
2011-04-28 13:28
#3

Oj då är det värre. Kanske du måste byta tex när pollen börjar komma och inte bara köra på samma medicin året runt. Har själv kvalsterallergi utöver pollen och jag åt som du tabletter året om men numera klarar jag mig att äta mediciner endast till våren och sommaren.

Äter man samma medicin för jämnan så kan det vara så att den inte ger effekt så bra. Det är vad jag misstänker iaf. Hör med din läkare.

kina26
2011-04-28 20:48
#4

Jag ska prata med min astma sköterska, får nog ändra på medicinen… kanske rent av byta till en annan sort…

[YlvaP]
2011-04-28 20:55
#5

Ja det är värt ett försök iaf. Skrattande

RuiXue
2011-04-30 23:00
#6

Har du testat att få kortison spruta mot allergin?

Jag började med det förra året och i kombination med antihistamin tabletter känner jag knappt av min pollen allergi alls nuGlad Man kan få en spruta vart 8:e vecka under säsongen om så behövs. Jag fick min första för denna säsong för lite mer än 2 veckor sedan nu om jag minns rätt.

Jennie


Annons:
[Maine]
2011-05-01 13:49
#7

Jag har astma och allergi. Tar Symbicort varje morgon, en Aerius och Rhinocort turbuhaler. (Kan inte använda spray, får sår i näsan). Ventoline Diskus vid behov. Den använder jag kanske tre ggr i veckan.

Dessa mediciner klarar jag mig bra på. Det är sällan jag måste använda ögondroppar, isåfall räcker det med Lomudal eller Lecrolyn.

Det har säkert kommit ut en massa nya allergitabletter, har inte kollat upp detta, men ska göra det vid tillfälle. Har gått i samma spår några år nu, men det kanske finns andra medel som är effektivare.

kina26
2011-05-01 16:22
#8

tack för bra tips… är lite bättre nu, tack och lov Skrattande

Upp till toppen
Annons: