Annons:
Etikettövriga-allergier
Läst 2557 ggr
[ElisabethYL]
9/2/11, 6:56 PM

Har ni också råkat ut för..?

..personer som tror sig veta mer om eran allergi än ni själva?

Själv råkar jag ut för det lite titt som tätt…

Annons:
Sophey
9/2/11, 6:59 PM
#1

Jag har rakat ut for det allt for manga ganger.

Medarbetare på matlust

AnneN
9/2/11, 7:01 PM
#2

Japp absolut, både privatpersoner och inom vården på vårdcentralen och på apoteket.

Eftersom mina allergier inte syns på deras pricktester och blodprover så kan jag ju absolut inte vara allergisk Obestämd även om nu mina luftrör och resten av kroppen säger något helt annat. Tydligen så enligt en distriktsköterska så inbillade jag mig nog bara att jag inte tål pollen för det visade ju inget på allergitestet Skrikandes

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[ElisabethYL]
9/2/11, 7:01 PM
#3

Visst är det irriterande?

#1 Varmt välkommen hit!

[ElisabethYL]
9/2/11, 7:04 PM
#4

En kollega sa till mig igår att eftersom jag tål fisk så kan jag inte vara allergisk mot antibiotika, för det kan ju även finnas i fisken (genom vattnet) - alltså måste min läkare ha fel när han sa att jag får inte äta antibiotika eller "tamkött".. Skrikandes

Sophey
9/2/11, 7:06 PM
#5

#2 Fy vad jobbigt! Jag far hora av bade doktorer och privat personer att det ar omojligt att vara allergisk mot yoghurt och vitlok men kroppen sager annat och lika sa de som har fatt kompetent hjalp inom amnet.

Jag har alltid haft en hel del overvikt och sedan jag var liten har jag skickats till olika dietister som tvingar i mig yoghurt trots att jag vet vad som hander efter att jag fatt i mig endast en tesked - jag kraks oavbrutet i flera timmar och en hel del andra otrevliga symptomer.

Vitlok - det kan man inte vara allergisk mot - migran, irriterande luftgangar, ogon och en hel del annat jobbigt, men jag inbillar mig Skrikandes

Medarbetare på matlust

AnneN
9/2/11, 7:07 PM
#6

#3 Ja mycket irriterande var det… Tur jag är sådan som själv läser på ordentligt när jag blir sjuk så att jag själv vet hur jag kan behandla diverse åkommor för vården litar jag tyvärr inte allt för mycket på.

#4 Visst kan det finnas antibiotika via vattnet, men då bör det ju även vara extremt utspätt om man nu inte har fiskarna i små pölar där man häller ut antibiotika.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
JohannaEkroth
9/7/11, 11:16 PM
#7

Oh ja, särskilt när jag säger till rökare att jag får jobbigt att andas och ont i huvudet av cigarettrök.

Svar från rökaren:

Du överdriver,

du vill bara vara elak,

kan du inte bara säga att du hatar att folk röker?

Varför tror folk alltid det värsta om en?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[ElisabethYL]
9/8/11, 3:47 AM
#8

#7 Ja du, varför folk tror man bara vill vara elak är omöjligt att svara på.. - Kanske beror det på att om man inte är allergiker, så har man svårt att förstå hur det är?

Kan säga att jag är själv rökare och där är dilemmat att många kommer fram och "bråkar" på en när man röker - det är inte lätt att sluta, samtidigt som allergiker kan må riktigt dåligt av cigarettrök.. En lösning om det är personer som du känner kan ju vara att om de måste ta en cigg så kan de gå ut/undan när du är med, är det däremot okända så blir det betydligt svårare att lösa.

Hoppas att de kommer förstå till slut iaf.

Upp till toppen
Annons: