Etikettfödoämnesallergi
Läst 4771 ggr
[TrevorS]
2011-11-29, 09:33

Vetefri pasta och couscous!

Vill även tipsa om vetefri pasta och couscous, känner några som inte tål vete och äter nästan bara pasta, potatis och quinoa hela tiden. Så de blev glada när jag berättade om dessa produkter, flera av dem har funnits i många år och är inget nytt, men få som hört talas om dem!

Pasta Prima - finns i flera former, som penne, Fusilli, makaroner och spaggethi. Dessa är dessutom fria från mjölk, soja och ägg!

Molino Nicoli CousCous - Dessa är dessutom fria från mjölk, soja och ägg!

[TrevorS]
2011-11-29, 09:34

Just ja, finns i de flesta välsorterade matbutikerna, ligger mellan 11-16 kr paketet. Olika beroende på affär, men står oftast vid glutenfritt eller bakgrejer. Finns även lassagneplattor, men minns ej märkets namn.

AnneN
2011-11-29, 13:25

Jätte bra att du tipsar om detta, på coop forum här så har den en hylla med glutenfria saker, där har de även en del äggfritt för de som inte tål ägg.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

[TrevorS]
2011-11-29, 13:28

Låter toppen AnneN, jag har haft problem, tål ju varken mejeriprodukter, ägg eller vete (fungerar inte ens med vetestärkelse utan den måste också bort). Så jag är själv glad att jag hittade dessa till så billigt.

Vad ligger priserna på Coop?

AnneN
2011-11-29, 13:34

#3 Jag kommer inte ihåg priserna, är så länge sedan jag handlade sådant då jag helt uteslutit spannmål i kosten. Men har för mig att det är ungefär som du skrev i #1

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[TrevorS]
2011-11-29, 14:01

Det är bra det. Inte så dyrt då. Skrattande

Upp till toppen