Annons:
Etikettmedicin
Läst 4007 ggr
Ceciliaolucifer
9/27/11, 4:38 PM

Annorlunda fråga.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,

Jag har en annorlunda fråga som jag hoppas få lite råd om. Jag har en iller med luftrörsproblem? Astma? Förkylningsastma?

Jag har en Theodore hemma som drabbades av kroniska lunginflammationer under 1 ½ års tid. Till följd av detta fick han mkt ärrvävnad i lungorna och efter det är inte lungkapaciteten densamma. Han har ibland, till och från besvär när han andas.

Det piper, det snörvlas och ibland känns det som att han avstår ifrån att göra saker om han vill, typ leka, prommenad för att det blir så tungt.

Jag har god kontakt med en illerkunnig veterinär och vi ska pröva ut någon lämpllig medicin mot astma.

Som jag förstår det finns det olika preparat som gör olika saker. Det ska finnas bronkvidgande? och inflammationshämmande?

Vad rekommenderar man? Han snorar mkt, andas fort, piper ibland när han sover, rinner i ögonen.

Vi har börjat med kortison idag och det ska bli intressant och se hur det blir. Men vi undersöker möjligheten till att använda en inhalator som heter AeroKat. (Se video) som är till för katter och hundar med astma.

Vad tror ni att han skulle behöva för slags medicin?

Den kroniska lunginflammationen uppstod förmodligen pga mögel i hemmet. Problemet ska idag vara åtgärdat,

Annons:
kotickiha
3/2/12, 10:12 PM
#1

Jag är inte jättebra på djur men jag gissar astma kanske förkyldnings/andsträngnings astma. Prata på med vätrinären!

// Millah - laktos 4 år, nickel, ca 5 -6 år och svag gluten.

Ladydragon
3/2/12, 11:10 PM
#2

prova med inhalatorn och se om det hjälper

och jag gissar oxå på astma eller något liknande

Upp till toppen
Annons: