Annons:
Etikettfödoämnesallergi
Läst 6660 ggr
Candela
6/26/12, 12:18 PM

Kokos-allergi?!

Jag har testat mig på en ny kur för min akne, att smörja ansiktet med kokosolja. Vi behöver dock inte gå in på diskussionen kring huruvida det skulle fungera eller ej i denna tråd Flört

Dock har jag plötsligt fått allergiska utslag i mina armhålor. I alla fall vad jag förmodar är en allergisk reaktion. Det är stora, torra, röda fläckar med blåsor på som kliar enormt. Har slutat med kokosbehandlingen nu för att se om det försvinner, men har inte märkt något resultat än då det bara har gått en dag hittills.

Jag har även fått stark klåda i armvecken (baksidan av armbågen), men där är det bara lite rött, inga utslag.

Jag är lite stressad över detta eftersom jag reser bort på lördag, och dessa utslag skulle eventuellt kunna vara en biverkning av en medicin jag äter. Denna biverkning är ganska allvarlig och gör att man måste sluta medicinera.

Så jag undrar helt enkelt om det skulle kunna vara kokosallergi då det uppkom i samband med att jag började använda det? Det känns fånigt att gå till läkare och utreda om det är en medicinbiverkning om det bara är en allergi, speciellt lite stressigt nu eftersom jag snart åker bort en vecka.

Annons:
[Fröken P]
6/26/12, 2:04 PM
#1

är du allergisk mot kokos om du äter det?

silverhuldra
6/26/12, 5:45 PM
#2

Svårt att säga, det finns så mycket som amn kan få utslag av. Varför ringer du inte sjukvårdsrådgivningen och frågar.

Mvh. Silverhuldra

silverhuldra
7/7/12, 6:27 PM
#3

Hur går det Taylor, fick du något svar på vad de var du reagerade på?

Mvh. Silverhuldra

Candela
7/8/12, 11:59 AM
#4

Jag har aldrig reagerat på att äta kokos.

Har varit bortrest en vecka, och har läkartid imorgon. Jag slutade använda kokos under semestern. Klådan upphörde ändå inte, utslagen blev bara värre för varje dag. Nu har de dock blivit bättre igen och är nästan borta. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tro Obestämd

Kanske ska testa med kokos nu igen, och se om utslagen blir värre igen?

silverhuldra
7/8/12, 12:17 PM
#5

Jag håller tummarna för att det du kanske kan få något svar av läkaren på vad det kan ha varit.

Mvh. Silverhuldra

Upp till toppen
Annons: