Etikettövrigt-ot
Läst 1770 ggr
Tessen
2012-08-03, 23:08

Nya kategorier på bakverk.

Efter att ha fått förfrågan om både allergivänliga och vegetariska recept har jag nu lagt upp 4 egna kategorier till dessa.
Bland annat så finns nu "Allergivänligt - Frågor & Recept" samt "Allergivänligt - Bilder" I den första kan ni såklart ställa frågor om allt möjligt,som vad det finns man kan baka utan att det innehåller en allergen man kan reagera på och i den andra kan ni lägga in bilder på era allergivänliga bakverk! Jag hoppas att folk fyller på med en massa olika recept på allergivänliga bakverk och massvis med foton på det  ni bakat! Så välkomna in och börja fylla kategorierna med massa intressanta trådar här!

MVH

/T

silverhuldra
2012-08-04, 10:20

Å vad roligt, jag hoppas att många bidrar med sina recept, jag ska själv börja gräva i högarna Skrattande

Mvh. Silverhuldra                                                                          

Tessen
2012-08-04, 17:33

Vad bra att det uppskattas och du ska börja rota runt bland receptet. Jag ska själv leta liten allergivänliga recept. Vet även en bakblogg där det är mycket glutenfritt så ska fråga om hon kan tänka sig dela med sig av sina recept också för jag tycket alla har rätt till sötsaker, bakverk samt och ha det roliga med att baka trots att man har allergier :)
Det är ju en fantastiskt kreativ hobby så jag hoppas att det fylls med recept, frågor och bilder i kategorierna så att även ni med mycket (eller någon enstaka som gluten, ägg eller mjölkprotein) allergier kan få mumsa hembakt när ni känner för det! Glad Och framförallt variera er bakning så det inte alltid blir samma kakor! Så se nu till att fylla kategorierna med trådar innehållande intressant läsning även för oss icke-allergiska som t ex ska bjuda en allergiker på fika.

MVH

/T

[ElisabethYL]
2012-08-05, 18:34

Jag tycker också det är jätteroligt, tyvärr har jag inte så många egna recept att bidra med eftersom jag inte bakar så ofta. Men det kanske blir något ändå..

silverhuldra
2012-08-05, 18:57

Jag har lagt in 2 än så länge Glad

Mvh. Silverhuldra                                                                          

Tessen
2012-08-07, 12:52

Ja det är kul med nya kategorier så att alla, även allergiker ska kunna ha en speciell kategori att lägga recept i för det blir så mycket enklare för andra allergiker att hitta recepten då :)

/T

Upp till toppen