Etikettövrigt-ot
Läst 5443 ggr
[Fröken P]
2012-06-18, 09:27

OT-tråd!

Startar väl en ot-tråd här om det är okej?

nu ska jag iväg och hämta mina nya glasögon, det är så kul med nya bågar, men känner sig lite fräschare! Det hänger regn i luften, men jag är faktiskt nöjd med sommarvädret Cool

silverhuldra
2012-06-18, 12:52

En Ot- tråd är väl inte så dumt Glad

Nya glasögon så spännande, rätt bågar gör så mycket för ett ansikte. Dotra fick nya här i veckan - det blev en helt ny tjej.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-06-18, 12:56

jag tänkte att det kanske ökar aktiviteten lite också Flört

glasögon har blivit en modepryl faktiskt, och det är trevligt! nu måste jag bara vänja mig vid dem..

för övrigt så börjar jag få ont i huvudet, misstänker pms, och det är mindre trevligt, så jag väntar ett par timmar till för att vara säker, annars blir det en sumatriptan, de brukar hjälpa.

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

silverhuldra
2012-06-18, 13:05

huudvärk e ingen höjdare, brukar själv få migrän vid PMS tider - roligare kan man ha det.

Vist är det en mode pryl, och för alla glasögonklädda ungdomar är det nog ganska skönt att det är inne just nu.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[ElisabethYL]
2012-06-18, 17:25

#Fröken P -> Alla bra idéer är välkomna! Tar och nålar den här tråden Glad

#3 Jag tycker om mina solglasögon och det är gott att det är inne just nu, för de syns verkligen… Flört

silverhuldra
2012-06-18, 20:43

myggbett bakom örat precis i vecket mot huvudet är ingen höjdare Rynkar på näsan

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-06-19, 09:29

måste gå tillbaka till optikern imorgon för att byta bågar, det här går inte.. jag hade besvär av de gamla, och de nya känns ännu värre, det är de små plastpillidutterna som sitter mot näsan som gör ont, och bågen känns tung. känslig som man är. databågarna är jättesköna att ha på sig, men de kan jag ju liksom inte köra bil i Flört

så imorgon blir det optikern igen, och känna mig dum, jag bytte bågar även förra året när jag köpte nya, men blev nöjd då. så nu spanar jag nya på internet, så jag har några förslag när jag kommer dit Glad

silverhuldra
2012-06-19, 10:09

oj låter inte som någon höjdare, men glasögon måste sitta skönt annars blir man tokig (om jag nu kan bli tokigare än vad jag redan är Flört )

Jag hoppas du hittar några som passar och att du slipper ägna hela dagen till att leta.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-06-19, 10:14

det är lite kul, de ser lite smått besvärade ut när man kommer och vill byta osv, jag vill se glada miner bakom disken! Glad man provar ju bågarna så snabbt i affären, så det blir inte samma sak som att bära dem med glas sedan. men men, de har betalt för att göra sitt jobb och kunden har ju alltid rätt, eller hur? Cool (har jobbat i butik för typ hundra år sen, så jag vet hur man ska/inte ska bete sig)

[Fröken P]
2012-06-28, 11:12

köpte goda kakor idag, typ ballerina och singoalla (ica:s) och när jag åkte hemåt så kom jag på att jag glömt kolla innehållet, jodå, de innehåller mjölkpulver, så nu blir väl gubben glad, när han får mina kakor Flört

är toppennöjd med nya luftrenaren, när den går på auto så kör fläkten igång när den elektroniska nosen känner av något i luften. t.o.m. min hårspray reagerar den på trots att den är oparfymerad..

silverhuldra
2012-06-28, 12:03

Vad snällt av dig att göra gubben glad Flört

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-06-29, 10:40

#10  nejdu, med lite lactrase så gick de ner Flört

sen har jag rengjort diskmaskinen idag, med finish rengöringsmedel på flaska som man ställer in i maskinen och sen kör ett program på. maskinen blir jättefin och ren, men uj vad det luktar starkt! så nu sitter jag här och snorar och nyser lite, men doften försvinner väl snart Cool

silverhuldra
2012-06-29, 11:04

hahahahaha, så du missunar gubben lite glass lycka Flört. Vilken tur att lactrase finns.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-06-29, 11:15

#12  glass? nej, men kakor! de köpte jag till mig Glad han har eget godis..

silverhuldra
2012-06-29, 11:31

hahahaha ja just det ja, nu är jag virrig, kakor var det ju Skäms

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-06-29, 11:37

Cool

[Fröken P]
2012-06-30, 09:32

knepigt..  jag provade att äta en kaka utan lactrase. det gick bra! så jag tog en till, inget hände Flört så nu är kakorna slut Skäms

[Fröken P]
2012-06-30, 22:36

Synden straffar sig själv.. Glömde ta lactrase innan middagen ikväll och nu har jag magknip. Så kan det gå ;)

silverhuldra
2012-06-30, 23:21

hahahaha, tänk att man aldrig kan få vara riktigt glad Flört Men vad skönt att du klarade den mängden som fanns i kakorn.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-01, 01:52

Ja jag får vara nöjd för det lilla :)

silverhuldra
2012-07-01, 10:20

ont ont ont, jag var på boda borg igår, det är ett sånt där aktivitetshus. Roligt var det och onte i kroppen har jag och blåmärken har jag. Men det bästa var att vi var ett gäng allergicker som åkte och vi åt tacos buffe, de som jobbade där hade kollat igenom allt innan vi kom och var duktiga på att berätta vad allt innehöll Skrattande

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-01, 12:35

låter kul med en heldag! jag orkar inte med sånt där, det räcker med lite städning en timme så är jag slut Flört

bra att personalen hade sån koll på innehållet, sånt är ju jätteviktigt faktiskt.

silverhuldra
2012-07-03, 15:46

Ny, bättre begagnad bil hämtad, nu gäller det bara att få igång det gammla skrället till åbäke så den går att köra till skroten. Här kan man snacka om off topic Skrattande

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-08, 07:06

har sovit hyfsat, bara varit uppe en gång i natt, och jag lyckades somna om! nu väntar jag på att värktabletterna ska verka så att jag kan börja med lite nyttigheter (läs tråkigheter) som städning mm.

Nämen.. i skrivande stund så börjar Columbo på tv:n, det måste jag ju bara titta på, det nyttiga får vänta ett tag.. Flört

[ElisabethYL]
2012-07-08, 08:17

Själv har jag knappt sovit alls i natt, haft för mycket tankar som inte velat "lägga sig". Ibland vore det riktigt gott att ha sömntabletter…

Får ta och erkänna att jag har inte ens en tv, men Radiotjänst är på mig att jag ska betala tv-licens i alla fall…

Om en vecka börjar semestern och i år ska jag inte resa bort, så det blir väl "lite" mer iFokus än vanligt..

[Fröken P]
2012-07-08, 08:22

jag är sur.. tog just ett bad och jag blir så irriterad på vattenkranen, den är så trög och jag har jättesvårt att ändra temperatur, jag vill gärna ha svalt vatten vid dusch, så nu ska jag ring en rörkrökare imorgon för kostnadsförslag. jag har ont i händerna ändå så det räcker, det blir knappast bättre av att kämpa med kranen..

silverhuldra
2012-07-08, 10:23

Här är det en till som har sovit dåligt inatt. Å i em ska jag bort så jag kan inte ta någon liten middagslur heller.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-11, 06:46

blir så irriterad på en parallellimporterad aeriusförpackning.. kartorna har en helvit etikett på baksidan och det är jättesvårt att trycka ut tabletterna om man har ont i fingrarna. för andra med kanske. ris till dom!

silverhuldra
2012-07-11, 08:44

aj då det är ju inte så lyckat, hmm undrar vart du kan klaga någonstans, antar att det inte hjälper att prata med apoteket. Men du kanske kan prata med din läkare om att dina tabletter inte får bytas ut till billigare alternativ?

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-11, 09:31

det har funkat bra med andra alternativ, det är just denna sort som är jobbig, men det står ingen tillverkare på förpackningen heller, det är knepigt. ska tänka på detta nästa gång jag beställer medicin, jag gör ju det på internet och brukar ha flera alternativ att välja på.

silverhuldra
2012-07-11, 18:24

Jag har aldrig beställt via internett, är det lätt? säkert?

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-11, 18:30

Om du har e-leg så kan du logga in på apoteket.se och se fina recept. Man får ofta flera alternativ på ett läkemedel och det är jättebra! Sen kan du välja art få det hemskickat eller hämta ut på valfritt apotek. Jag har delbetalning så jag köper receptfritt också på samma gång. Jag har gjort så här länge by, men jag har aldrig sett nån på apoteket som hämtar ut beställningar faktiskt, så det kanske inte är så vanligt, eller så vet folk inte om att man kan göra på detta viset ;) Prova, jag tror inte du kommer att ångra dig!

[Fröken P]
2012-07-11, 18:31

se DINA recept, inte fina.. haha..

[Fröken P]
2012-07-11, 18:34

Men jösses vad stavfel det blir när man skriver på mobilen, ber om ursäkt! om någon har frågor om beställningar från apoteket via internet, så fråga på!

silverhuldra
2012-07-11, 21:55

Hahahaha tack för informationen, och jag förståd precis vad du menade trots felstavningarna (kan bero på att jag är lärare till vardags å då får läsa allt möjligt)

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-12, 01:16

Det är det värsta jag vet, felstavningar. Har aldrig haft problem med det, ogillar felstavade butiksskyltar, annonser mm, och sen gör jag så här! Suck.. ;))

[Fröken P]
2012-07-12, 01:30

Kanske ska förtydliga att vad gäller felstavningar, så är det mina egna som jag irriterar mig på, annars är det offentliga skyltar som också gör det. Felstavningar i andras inlägg gör mig inget. Vilka idéer man kan få för sig! ;)

silverhuldra
2012-07-12, 08:36

Tja jag kan aldrig garantera att det jag skriver är rättstavat då jag är ordblind, men som sagt så bjuder jag på det Flört

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-12, 09:15

Det är absolut inte andras felstavningar som gör mig något, det är mina egna ;) En idé jag har för mig, en annan grej är att om någon plitat i mitt korsord som jag håller på med, då kan jag inte fortsätta, då är det förstört. och då kastar jag det, någon annan som har liknande tankar? ;)

silverhuldra
2012-07-12, 09:39

hahahaha nä inte jag, jag tar gärna hjälp i eventuella korsord, fast då mest för att jag är så himla dålig på korsord Skrattande

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-12, 09:44

Det är en annan sak om jag vill ha hjälp, men ingen får skriva i det korsord som jag har påbörjat ;)

silverhuldra
2012-07-12, 09:48

Det är tur att vi är så olika, tänk hur livet skulle vara om vi alla var lika.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-12, 10:11

Fy så tråkigt det skulle vara! ;) Om inte alla vore som jag förstås *skojar*

silverhuldra
2012-07-12, 16:58

hahahahaha

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-12, 17:09

Cool

[Fröken P]
2012-07-15, 12:18

Idag har jag varit iväg och köpt läsglasögon också.. har kommit underfund med att jag behöver såna också, inte bara avstånds- och terminalglasögon. men det blev billigt, 395 kr för båge och glas! Cool

silverhuldra
2012-07-15, 16:18

tja det var ju inte så farligt, en annan kommer aldrig under flera tusen då det ska köpas glasögon.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-15, 16:51

läsglas brukar inte vara dyrt, men det beror ju på vilka bågar man vill ha.

silverhuldra
2012-07-15, 18:44

mmm det har du rätt i, om du inte vill ha progresiva läsglasögon förståss Flört

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-15, 19:15

Nej, jag klarar inte av att ha progressiva.. Så jag har yttre par olika istället för olika tillfällen ;)

[Fröken P]
2012-07-15, 19:16

*tre par* dumma telefon att stava fel! ^^

silverhuldra
2012-07-15, 19:51

Skrattande

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-16, 12:43

åt en mumsig stekt ägg-macka med rökt skinka på till lunch, men jag hade visst saltat lite väl mycket Skäms salt är gott i mat, men nu är det så läppar och tungan krullar sig..

[Fröken P]
2012-07-16, 23:45

Har ont i magen.. åt snacks för några timmar sedan, det var bara det att jag tog fel påse, jag mumsade på den med mjölkpulver i.. Man lär så länge man lever ;)

silverhuldra
2012-07-17, 08:55

opps, när det gäller sonens allergier så läser jag i butiken, sen läser jag vid kassan för att ibland läsa när jag plockar upp varorna. Och för att vara på den säkra sidan så brukar jag läsa då jag ska servera det också. Skäms

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-17, 09:09

jag läste i butiken, och det var ungarnas påse, men nu blandade jag ihop det med min påse som också är grön.. var helt enkelt osmart och dubbelkollade inte vilken sort det var. båda påsarna var ju öppnade, så jag tog den gröna som låg framme Cool jag har olw dill o gräslök, den andra som jag inte tål är Estrellas dill.. nu blev det inte så illa som jag trodde inatt, men jag lärde mig en läxa! Flört

silverhuldra
2012-07-18, 09:49

Men vist blir man trött på att man i vissa märken måste blanda i sakers som inte är nödvändigt, eller inte klarar av att göra produkter "utan spår av".. i. Här går estrellas helt bort p g a spår av märkningen.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-18, 12:02

Estrellas grillchips går bra, men inget annat, jo förresten, jordnötsbågarna också. Det sin är tråkigt är ju lösviktsgodiset,.det är sällan märkt med innehållet.

silverhuldra
2012-07-18, 17:42

Vi kan aldrig köpa lösviktsgodis, sonen är ju dödligt allergisk både mot jordnötter och ägg, och när det kommer till lösviktsgodiset så är ju risken stor för kontaminering då man använder samma slevar till all godis.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-30, 22:42

köpte hem wiener nougat idag, tyvärr så hittar jag det inte i lösvikt, så det blir askar som jag får köpa.

var hemifrån några timmar idag och när vi kom hem så låg det massor av pälstussar på köksgolvet, lillasyster hade visst spöat upp storebror ordentligt.. (katter) Obestämd att de måste hålla på och slåss emellanåt, jag fattar inte. men när vi kom hem så satt de fint bredvid varandra på altanen, då var de tydligen polare igen! Cool

silverhuldra
2012-07-31, 08:15

hahaha den sanna syskonkärleken finns tydligen hos alla arter Flört. Jag har aldrig sett winernogat i lösvikt, tyvärr kan vi aldrig köpa lösvikt i någonting då man använder samma slevar till allt.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-31, 09:21

nån gång har jag sett det i lösvikt, men det var länge sedan.. synd, för det finns ju Marianne, Geisha, Dumle och annat gott. på "vår" affär så tar man en ren slev och sen lägger den vid kassan för disk.

kan ni inte köpa inslaget godis, typ kolor och klubbor?

silverhuldra
2012-07-31, 09:24

nja vi vågar inte i och med att slevarna varit i lådorna för godis med t ex jordnötter i ( även om inte just den sleven varit det) så kan det finnas spår även på pappret. Tar han i pappret och sen stoppar fingrarna i munen….. vågar inte ens tänka på det.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-31, 19:30

jag måste åka och byta glasögon imorgon, eller rättare sagt beställa nya glas och passar då på att byta bågar med. jag har stört mig lite på dessa, men intalat mig att de är ok, men de är inte det. har haft mycket huvudvärk sen jag fick dem, så jag vill ha tillbaka min gamla styrka. det skiljde väldigt lite, men det känns av att de är lite för starka. alltid är det något.. säkerligen får man väl någon kommentar från optikern, det brukar komma något i stil med: du har varit här några gånger eller hur? och tonen säger allt.. Obestämd

men har de servicelöfte så har de! Glad

silverhuldra
2012-07-31, 19:32

Lycka till Skrattande

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-31, 19:41

Tackar, men det är nog de som behöver detta då de får stå ut med mig ;)

silverhuldra
2012-07-31, 19:51

hahahahaha så ska det låta :thumbsup:

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-07-31, 20:18

^^

[Fröken P]
2012-08-03, 08:25

de var "tvungna" att göra en ny synundersökning, men det blir då kostnadsfritt för mig. skulle ha gjort det idag, men kände igår em att något var på gång (huvudvärk), så jag bokade om tiden till nästa vecka. när jag presenterat mig i telefonen fick jag svaret: Aha, det är ju du!

Vad trött jag blir.. det är inte såna svar jag vill ha, kan de inte vara lite neutrala? tyvärr måste jag ju gå dit då jag har konto hos dem.

För övrigt så är jag glad, bara två stycken järntabletter kvar av min 100-dagarskur! Hoppas magen uppskattar det också sen, att slippa dem Skrattande

silverhuldra
2012-08-03, 10:59

Jag håller tummarna för att magen blir glad å huvudet med efter nästa vecka.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-03, 11:18

Tack tack! Cool

silverhuldra
2012-08-03, 11:28

Det var så lite så Skäms

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-03, 11:34

OS hela dagen idag med.. fy vad trött jag är på all sport! I lagom mängd, ja tack, men inte från morgon till kväll.. Obestämd

silverhuldra
2012-08-03, 11:34

Själv har jag bojkottat OS helt, sport är inte riktigt min grej.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-03, 11:41

Nä, inte min heller, så därför har jag en "skilsmässotv" i sovrummet!

silverhuldra
2012-08-03, 11:44

hahahaha här har jag tur för det behövs ingen sådan tv , maken är inte heller någon sport fantast - vilken tur jag har.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-05, 07:26

det är väl för märkligt det här.. jag bytte till gamla glasögonen - slapp huvudvärken men nu har magen istället varit kaputt i flera dagar, får man aldrig vara riktigt glad? Suck och stön Cool

provade ett nytt läkemedel i går (paraflex) , men det tålde jag inte heller, så nu ger jag blanka sjuttsan i det och fortsätter med mina vanliga preparat, så det så! Flört orkar inte experimentera, det är väl bra om det jag har fungerar..

nåja, inga sura miner här inte, nu skiner solen över mitt lilla samhälle och jag ska vänta en stund till så kroppen mjuknar, sen ska jag ta fram muffinsjärnet och baka lite gott Tungan ute

silverhuldra
2012-08-05, 10:09

Lägg gärna in receptet under flicken allergi - recept på bakforumet Skrattande

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-05, 10:14

det är bara ett vanligt muffins-grundrecept där jag byter ut amör mot milda och använder laktosfri mjölk. jag har ju inte glutenproblem. nu har jag delat upp smeten i tre delar, har hallon (från tomten), färgat strössel och sen hackad mandel. vi får se vad det smakar sen Flört

silverhuldra
2012-08-05, 10:17

aha, tja jag har lagt in äggfria recept där, tja det kanske dyker upp fler här med bra recept. Hoppas de smakar gott och du kan götta i dig riktigt många Flört

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-08, 14:48

har varit till optikern idag och jodå, jag hade fått för starka glas, inte undra på att jag haft sån huvudvärk! men det där måste vara det segaste ställlet som finns i optikerbranschen.. det tar sån tid, det är virrigt och jag vet inte vad.. tur att man har stort tålamod! Glad

silverhuldra
2012-08-08, 14:55

Men vad bra att dom erkänner att de var för starka.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-08, 15:00

Men hen var ju ändå tvungen att slänga ur sig: du har ju varit här några gånger, närmare bestämt xx antal gånger och haft ärenden. Varpå jag svarade, att det är väl bra att jag kommer tillbaka till er? Ja, jo, det vafr det ju.. blir så trött på att det ska påpekas att man varit där många gånger osv.

Jag och dottern var stammisar i en helt annan butik förra sommaren, vi åkte dit titt som tätt när vi hade tråkigt, och det blev shoppande, reafynd, och inte alls dyrt varje gång. till slut frågade tjejen i kassan: blir det inte dyrt när ni är här och handlar så ofta? så säger man baske mig inte, och jag blev mållös, och det händer inte ofta Flört

För övrigt är jag en strulfia, det är alltid nåt som krånglar när jag handlar eller gör ärenden, nåja till 75% iaf.. tröttsamt, men jag har tålamodet då det ofta tar tid att fixa till det som blivit fel.

silverhuldra
2012-08-08, 15:02

Ja men vid sånna tillfällen kan man ju svara, "men jag kan göra mina affer någonsnan stans om det är jobbigt att se mig så ofta" Flört

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-08, 15:05

ja det vräker jag ur mig nåt liknande nästa gång om de säger något Flört

[Fröken P]
2012-08-12, 08:25

jaha, idag är det dags att trakassera optikern igen, fick mess igår om att mina bågar finns att hämta Glad idag har jag en skruttdag rent ut sagt med värk i nacken, så dummar de sig, då får de minsann svar på tal. *skrattar*

[Fröken P]
2012-08-13, 09:59

det går bra med nya glasen än så länge, ingen huvudvärk Flört men sen byter jag bågar ofta under dagen, jag har tre par olika, avstånd, terminal och läsglas.

idag retar jag mig på hemmagjorda förkortningar i text, det som ger mig rysningar är "oxå" (också) "vart" (blev) "ja" (jag), jag skulle kunna hålla på i evigheter! Cool

Jag har för mycket fritid.. *skrattar*

silverhuldra
2012-08-13, 17:43

hahahaha då kan jag med andra ord reta gallfebern på dig i dag då, ja använder nämligen oxå en hel del hemma varianter - vart du putt nu? Flört

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-13, 18:05

Nej, det är när det används typ 10 gånger i en text.. Putt blir jag inte men jag får rysningar! *flinar* Nu har jag sovrumsarrest resten av kvällen, då jag har en så trevlig gubbe som struntar i min doftallergi (jag säger allergi här hemma) och inte byter tröja då den han har på sig doftar starkt.. :( Tur att jag har bra tv-kanaler här inne ialla fall! ;))

[Fröken P]
2012-08-16, 12:22

nya glasögonen funkar bra, det är skönt att inte behöva krångla med det mer.

är sur på nya luftrenaren, en dyr Electrolux som inte pallade mer än en månad! lämnade in den för en vecka sen, jag kollade med dem idag, och de inväntar delar till den, typiskt när man behöver den nu när det blev varmt igen. men den fyller sin funktion annars, det syns på golven nu.. man får plocka mer katthår Cool

[Fröken P]
2012-08-16, 17:06

Typiskt.. Nu får vi en ny luftrenare, men när, det vete sjutton :( Eftersom det blir äckligt kvavt inomhus i värmen, så sitter jag ute u skuggan nu, men då börjar grannen klippa gräs.. Hej allergi! *supersuck*

silverhuldra
2012-08-16, 18:12

ja just nu är det jobbigt där ute, sonen gör inte annat än att klia sig i ögonen. Holler tummarna för att luftrenaren kommer snart.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-16, 19:14

tack! först fick man vänta en månad på leverans, sen går den sönder efter en månad.. tröttsamt!

alltid händer det något Flört

silverhuldra
2012-08-16, 20:48

man får aldrig vara riktigt glad.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-17, 09:54

fick besked av Electrolux idag att jag får en ny om två veckor. så får man vänta igen.. Obestämd

silverhuldra
2012-08-17, 18:17

men se det från den ljusa sidan, det är 2 veckor inte 3 månader Flört

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-17, 18:41

Men jag vill ha den nuuuuu! ;) nu ser man vilken nytta den gjort och nu är det förbaskat varmt i huset och astman gör sig påmind oftare. Förresten så litar jag inte på leveransdatumet, det har aldrig stämt förut ;) men de som jag har pratat med har varit väldigt trevliga så det är ett stort plus!

silverhuldra
2012-08-17, 22:11

Håller tummarna för att den kommer snabbare än utlovat.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-18, 04:17

Tackar! ;)

[Fröken P]
2012-08-19, 12:56

var ute och fönstershoppade lite idag, bra motion, men jag var ju så smart att jag inte kollade tröjan jag hade på mig, en gång till innan jag for iväg. som tur var så hade jag en tunn jacka med mig, då regnet hängde i luften, eftersom jag såg att jag var full i katthår.. tröttsamt att gå med jacka på sig, det blev ju jättevarmt! men jag kan ju inte visa tröjan heller med alla hår på sig Flört

var in i en butik, och där blev jag lite ilsken, det fuskades med reapriser, så jag har anmält dem till konsumentverket, det var första gången, men det var så fult, så jag var bara tvungen! Cool

silverhuldra
2012-08-19, 15:39

heja dig Skrattande

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-19, 17:16

Ja nån måtta får det väl vara tycker jag.. Någon krona, javisst, men en 50% höjning av ord.pris för att kunna rea ut med halva priset.. Kan vara kul att höra vad KV säger ändå ;)

silverhuldra
2012-08-19, 17:47

va det var ju riktigt illa, där lär dom åka dit.

Mvh. Silverhuldra                                                                          

[Fröken P]
2012-08-19, 17:50

ja det hoppas jag Cool

[Fröken P]
2012-08-20, 09:50

min "tur" fortsätter att förfölja mig..

var till en stor ica butik idag på morgonen, de hade ett bra erbjudande på en vara. när jag kom dit ca 1 timme efter öppningsdags, så var det skyltat med rean, men inga varor fanns på plats.. jag väntade en stund, sen frågade jag personal på annan avdelning, de sprang iväg och kollade, jo de kommer strax. väntade en stund till, då kommer en annan ur personalen och säger att ansvarig har annat för sig och har haft semester.. men det struntar väl jag i, då får väl någon se till att varorna finns på plats? eller så kunde någon ha gått till lagret för att hämta några åt mig? Dålig service faktiskt, har inte varit med om det förut i dennna butik. så de får dagens ris! Cool

[Fröken P]
2012-08-20, 11:43

vad gäller KV-anmälan så har den mottagits, men jag får inte veta om det följs upp, men nu har jag gjort mitt iaf!

startar nu Ot-tråd nr 2, då denna har blivit för lång Flört

[ElisabethYL]
2012-08-25, 04:54

Då låser jag denna.. Flört

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen