Annons:
Etikettastma
Läst 6037 ggr
NinjaKakan
2012-08-14 18:54

Astma+förkylning= H*lvete

I söndags åkte jag på en förkylning som kallas duga. Har symbicort och i vanliga fall tar jag cirka 2 doser om dagen. Men på 4-5 dagar har jag klämt i mig cirka 40 doser och jag har problem att få luft. Jag känner hur det krampar och tryck över brösten. Har sjukat mig 2 dagar från jobb men imorgon "måste" jag tillbaka men jag livrädd för hur det kommer gå. Jag brukar ha problem med min astma när jag är förkyld men detta är något helt vansinning då det inte släpper och varit såhär  sen söndags, alltså 3 dagar. Har dessutom hosta så att jag har fått träningvärk i magen. Vet inte riktigt vad jag ska göra, doktor eller inte doktor ? Vad brukar ni göra ?


Annons:
[Fröken P]
2012-08-15 04:39
#1

Jag tycker att du ska uppsöka läkare när du måste puffa så mycket, du kanske behöver någon annan medicin just nu, se till att få en undersökning gjord.

NinjaKakan
2012-08-15 10:23
#2

Åkte faktiskt in på akuten igårkväll och det visade sig att det inte ens hade med min astma att göra, utan med lungorna som var irriterade vilket gjorde att det var svårt att andas. Så har fått pencillin så ja, det var inte min astma.


[Fröken P]
2012-08-15 10:41
#3

det är jättejobbigt när man blir förkyld och har astma, det blir så mycket värre.. jag blir inte förkyld ofta, men när jag blir det så är det inte kul, två veckors sjukskrivning brukar det bli.

skönt att du fått hjälp! Glad

silverhuldra
2012-08-15 18:32
#4

Vad skönt att du fick hjälp, det är inte alltid lätt att skilja astma från andra lungproblem, de påverkar ju andningen  båda två då lungorna är inblandade Glad

Mvh. Silverhuldra

NinjaKakan
2012-08-15 20:32
#5

Nä jag trodde faktiskt att det var astman men icke. Ja, jag har iallafall fått antibiotika och ska käka det i 10 dagar fram. förhoppningsvis åker jag inte på lunginflammation som kunde komma om man hade otur men håller tummarna för att jag slipper. :)


silverhuldra
2012-08-15 20:59
#6

Jag håller tummarna jag också, lunginflamation är ingen höjdare.

Mvh. Silverhuldra

Annons:
[ElisabethYL]
2012-08-18 15:05
#7

Varmt välkommen hit!

Håller tummarna jag också!

saraBvB
2012-08-19 11:52
#8

Om jag får förkylningar av det slag som jag känner att jag inte kan hantera åker jag alltid till läkaren. Av erfarenhet vet jag att en kortisonkur brukar vara till bra hjälp i sånna lägen. Ibland räcker det med kortison om infektionen är mer allvarlig har jag fått antibiotika och hostmedicin också.

[ElisabethYL]
2012-08-25 04:57
#9

Varmt välkommen hit SaraBvB!

saraBvB
2012-08-26 21:40
#10

TackSkrattande

Upp till toppen
Annons: