Annons:
Etikettövrigt-ot
Läst 4065 ggr
[Fröken P]
2012-08-20 11:44

OT-tråd nr 2!

här fortsätter vi skriva om precis vad vi vill!

Annons:
[Fröken P]
2012-08-20 15:20
#1

huvva vilken dag hittills.. inte undra på att jag var så stingslig i affären imorse, hade lite huvudvärk, men det dundrade på när jag kom hem, det var längesen jag hade migrän, men som tur är så har jag sumatriptan hemma, och det gjorde susen. glömde bara att ta en lactrase innan, så jag fick lite magknip på köpet Flört

silverhuldra
2012-08-20 18:36
#2

Glad

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-08-20 18:44
#3

Jag kanske skulle byta nick.. Fröken Strulfia? Fniss..

silverhuldra
2012-08-20 19:01
#4

hahahaha nä gör inte det, jag skulle bara bli förvirrad Flört

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-08-20 19:55
#5

Det vill jag ju inte, så då låter jag bli ;))

[Fröken P]
2012-08-21 09:00
#6

har förbaskat ont i fötterna idag.. det tog en stund innan jag kom på varför jag har det. när jag sitter i soffan och laptopar, så kan jag ibland sitta och stödja mig på tårna så att säga, så att benen kommer lite högre upp, en skön ställning, men det är tydligen inte bra för fötterna, så idag får jag tänka på vad jag gör. har kommit på mig själv flera gånger med att försöka "tåa" Cool

för övrigt var det faktiskt kul att se Dallas igår igen, härligt med lite nostalgi! Glad

Annons:
[ElisabethYL]
2012-08-26 05:02
#7

Idag har jag gjort ett riktigt morgonfynd!!!

Hittade en cd-skiva på en internetbutik som jag letat efter i flera månader - och billig var den också. Skrattande

silverhuldra
2012-08-26 23:07
#8

va bra , skönt att man kan göra fynd ibland.

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-08-29 02:50
#9

Lite skönt med höstkyla faktiskt.. ;) Tråkigt dock att jag har svårt att sova i mer än 2-3 timmar åt gången innan jag blir stel och får värk. Tänk att få sova 6-8 timmar på raken nån gång! *Drömmer vidare*

silverhuldra
2012-08-29 06:20
#10

gummiklubba Flört

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-08-30 17:21
#11

Ja, det vore nåt! ;) Idag har jag ensidig huvud/nackvärk, men jag får väl vara glad för att det inte är hela huvudet ;) så nu blir det soffläge med skön nackkudde för bästa avlslappning! Jo, jag måste ju tipsa om godaste vaniljsåsen som jag köpt.. Valios laktosfria gammeldags, riktig vanilj är det i den. Jag är inte jätteförtjust i vaniljsås, men den här, ojoj.. ;)

silverhuldra
2012-08-30 17:23
#12

vad skönt att få äta något som är riktigt gött.

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-08-30 17:30
#13

ja, eller hur? Flört sen är det ju så roligt att bli så positivt överraskad!

Annons:
[Fröken P]
2012-08-31 22:21
#14

Har upptäckt att jag tål de små bitarna av Snickers, Twix och Bounty, iaf ett fåtal, men jag är glad för det! ;) Förbannar mig själv för att jag inte kan låta bli att pilla på naglarna, jag får lätt självsprickor höst-vinter, då är det xylocain som gäller, för de gör ont, de små små såren..

[Fröken P]
2012-09-01 04:45
#15

morronsurfar efter en fleecerock.. så svårt att hitta! jag har köpt frotterockar, men de gör ont på nacken, blir lite för tungt, och jag kan inte så runt i sparkdräkten jämt heller (ziperall), även om jag skulle kunna bosätta mig i den. Flört jag letar vidare.. tips mottages annars med tacksamhet!

silverhuldra
2012-09-02 19:27
#16

Då var jag nu hemma igen efter en helg borta. Tyvärr har jag inga tipps på var du kan få tag på en fleecrock, jag får återkomma om jag kommer på något.

Mvh. Silverhuldra

silverhuldra
2012-09-05 17:21
#17

Trött men men det är bara le och se glad ut, ska nämligen iväg igen på ett föräldrarmöte ikväll.

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-09-07 09:04
#18

måste ta ett allvarligt snack med familjen, det här med dofter börjar bli ohållbart. vissa schampon och  parfymer blir jag dålig av, och igår kväll när ungen hade tvättat håret så blev jag konstigt illamående, visste inte om jag skulle kräkas eller svimma, men det gick över sedan. otäckt var det iaf! (tog en aerius och en postafen plus en massa vattten)

så nu åker schampot ut, eller det får bara användas när jag inte är hemma. Tresemme, är det och det är hemskt! jag fick inte astma, men däremot blir jag täppt i bihålorna. däremot så får jag astma av tvättmedel, så jag reagerar lite olika där.

men jag får väl antagligen samma svar som vanligt: du tål ju ingenting,  jag har väl på¨mig parfym om jag vill.. suck! Obestämd

silverhuldra
2012-09-07 17:04
#19

Vist är tonåringar härliga. Men å andra sidan ditt tak dina regler, de kan väl dränka sig i parfym när de väl har flyttat hemifrån.

Mvh. Silverhuldra

[ElisabethYL]
2012-09-07 19:56
#20

Idag är jag glad…

Nyservad bil med nybytt pollenfilter - det gjorde susen, mycket lättare att se vägen nu Glad.

På måndag så ska kamremmen bytas på bilen - sen blir den nog som ny…

Och jag har pengar kvar Förvånad

Annons:
silverhuldra
2012-09-07 19:59
#21

oj pengar kvar brukar vara sällsynt efter att bilen varit på verkstaden

Mvh. Silverhuldra

[ElisabethYL]
2012-09-07 20:04
#22

Ja, det är ovanligt - även för mig!! Skrattande

[Fröken P]
2012-09-09 09:56
#23

köpte hem Allèvo igår, banan/hallonsmak, och gudars vad gott det är! måste försöka gå ner några kilo inför kommande operation (behövs ändå Flört) så jag byter ut två måltider om dagen nu med pulvret. enda nackdelen med pulverdieter är ju att man måste ta lactrase innan, så det går åt åtminstone fyra stycken om dagen. men vad gör man inte för att vara snygg inför Beach 2013! Cool

silverhuldra
2012-09-09 09:58
#24

hmmm nu e du inte snäll mot mig, jag får ju dåligt samvete. Borde själv byta ut några måltider, ja ja det får bli i nästa vecka Flört

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-09-11 07:17
#25

sen är jag uppe varje natt och slarvar med maten, det finns alltid något gott att stoppa i sig Flört

nu har jag hittat min fleecerock, den fanns på Halens, och är leopardmönstrad, jättesnygg och skön!

sen har jag precis packat upp min nya Melittabryggare, men blev lite irriterad.. det satt en etikett mitt på bryggaren, (något om att den är godkänd) så den ville jag ju ta bort och gjorde så, men det blev ju klister kvar, hur får man bort det? dumheter att sätta etiketter sådär på framsidan, varför inte under apparaten? Ja, alltid är det något Cool

silverhuldra
2012-09-11 17:01
#26

aceton kan man använda, ev kan du få bort den med hjälp av konsentrerat diskmedel, eller olja :-)

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-09-14 09:36
#27

underlaget blev repigt, (rostfritt stål) så jag ska åka till en butik och byta den, dumheter att sätta etiketter på ett sånt ställe!

idag ösregnar det och jag älskar det! jag gillar regn ibland, men inte varje dag, men folk har lite problem med att förstå att man gillar regn. det är väl bra att alla tycker olika? Flört

Annons:
[Fröken P]
2012-09-15 21:14
#28

börjar bli förkyld tror jag, det har jag inte tid med! ;) Bafucin är min bästa vän, och gott är det också. Har haft en knackig vecka med tre dagar migrän bl.a. då jag tänkte ta en liten tur till IKEA imorgon, men det kan jag nog glömma..

[Fröken P]
2012-09-17 12:54
#29

fy för Wellas oparfymerade hårspray, den ger mig täppt snok och huvudvärk.. och andra har reagerat på den med, och det känns hemskt att någon får allergi pga mig, så nu får jag vara utan spray tills min beställning från Apoteket anländer. Apolivas oparfymerade hårprodukter är kanonbra tycker jag!

silverhuldra
2012-09-17 17:39
#30

Fy för elever som inte kan skilja på ditt och mitt. Idag blev jag bestulen på min ventolin under en lektion, å ingen vet något - som vanligt. Att upptäcka att den var borta då man var i behov av den var ingen höjdare det heller.

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-09-19 21:08
#31

läste på denna sida, http://www.svenskmjolk.se/Mjolk-smor-och-ost/Naring/Laktos/ mycket intressant fakta! Jag blev dålig i magen och letade rätt på boven, scans ostschnitzel..jodå den innehöll mjölkprotein. vad jag förstår så tål jag då inte mjölkprodukter? även om de är laktosfria varianter? annats så går det toppen med Lactrase innan mat, funkar kanon;) ska man behöva köpa mjölkfritt nu..:( ¦TRIPPELSUCK!!!

silverhuldra
2012-09-20 06:06
#32

Hur klarar du mycket fett?

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-09-20 06:18
#33

det går bra faktiskt, då jag bara äter laktosfritt fett. förut, när jag åt grädde, smörgåstårta mm, så fick jag bara knip, inte "laktosknipvarianten"

när jag läser på länken, så står det att man ska undvika all mjölk, även laktosfritt när man inte tål mjölkprotein, men min mage fungerar bra när jag äter laktosfria mejeriprodukter, så det begriper jag inte. den här gången åt jag ostschnitzel, fick de typiska symptomen på magknip och gaser, och då jag inte hade påsen kvar, så googlade jag och fick upp innehållsförteckningen. Mjölkprotein. där fick jag svaret.

det var samma sak den gången jag inte tänkte på att läsa på ostbågarnas påse, fick knip, läste efteråt. Mjölkprotein. knepigt, och på vc:s test så visade laktostestet negativt.

silverhuldra
2012-09-20 06:58
#34

Sök till en riktig allergiolog, de kan ju det här bättre än Vc.

Mvh. Silverhuldra

Annons:
[Fröken P]
2012-09-20 07:12
#35

det går ju bra annars, bara jag läser på förpackningarna, så jag söker mig inte vidare. hade jag mått dåligt av de laktosfria mejeriprodukterna, så hade jag ju märkt det. man blir bara lite förvirrad av en del skriverier Cool

[Fröken P]
2012-09-25 10:15
#36

äntligen fungerar mina glasögon som de ska, men det var mycket krångel och huvudvärk innan dess Flört

känner mig inte helt ok, oroar mig mycket över fk och deras fasoner.. det känns som att de inte ser till helheten över min hälsa, utan hakar upp sig på huvuddiagnosen. det måste ju finnas en sådan på sjukintyget, fastän det är många faktorer som spelar in för arbetsförmågan. trodde väl aldrig att man skulle bli så här. tack regeringen för de hårda reglerna! Obestämd

silverhuldra
2012-09-25 18:15
#37

Jippi för glasögonen

Blä för fk

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-09-28 09:01
#38

köpte ju mig en ny kaffebryggare häromveckan, men tycker att det inte var så jättevarmt efter bryggningen (hade en likadan för några år sedan och då var det väldigt hett, trots mina mjölkdroppar i..) så nu tänkte jag att jag skulle tempa det, och det var inte varmt alls.. mailade företaget och fick snabbt svar, jag ska gå till butiken och får troligen en ny. vad det ska krångla jämt!!

för övrigt så ska jag nog baka en ny blåbärskaka idag, med mjölkfri Milda, det blir första gången jag använder det. Bara lusten infinner sig, nu håller jag på och eldar upp mig över fk och arbetsgivaren Flört

men nu tittar minsann solen fram också tror jag!

Ha en fin hösthelg alla! Cool

silverhuldra
2012-09-28 11:16
#39

Livet är ett stort krångel….. själv har jag träffat den där fina betongväggen vi har på jobbet….. Hoppas du snabbt och lätt får en ny kaffebryggare och att kakan blir en delikatess, att avnjuta tillsammans med det varma kaffet.

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-09-28 11:22
#40

Kakan ja.. jag glömde bröa formen, så den blir nog inte lika god som väntat Flört

[ElisabethYL]
2012-09-29 11:00
#41

Lätt hänt!

Borde baka mer själv. men det blir aldrig av… Obestämd

Såg en bil jag skulle vilja ha. Om jag bara hade 35000 kr till handpengen hade jag köpt den på studs… Oskyldig

Annons:
silverhuldra
2012-09-29 11:10
#42

här bakar barnen, men bara muffins och någon enstaka rulltårta. Man borde kanske lära dem lite fler recept.

Mvh. Silverhuldra

[Fröken P]
2012-09-29 12:50
#43

Kakan blev jättegod även utan mannagrynen som jag brukar bröa med ;)

[ElisabethYL]
2012-09-29 14:42
#44

Så bra! Glad

silverhuldra
2012-09-29 14:57
#45

här bakas det muffins just nu, undrar om jag får smaka då det är klart.

Mvh. Silverhuldra

[ElisabethYL]
2012-09-29 15:04
#46

Kanske om du varit snäll. Flört

silverhuldra
2012-09-29 15:19
#47

jag var fräck, frågade inte ens, har man varit bollplank under baket så förtjänar man en smakbit.

Mvh. Silverhuldra

[ElisabethYL]
2012-10-06 14:59
#48

I går lämnade jag in min bil på volkswagenverkstaden i Karlstad för att byta ut en del som inte riktigt fungerade som den ska (ibland fungerade den, ibland inte). När jag skulle hämta ut bilen sa de att de inte kunde lämna ut bilen till mig för att de hade kommit åt någon inställning så att stöldskyddsspärren aktiverats. De kan tidigast lämna ut bilen på måndag om nya stöldskyddsspärren kommer.

Detta anser de att jag ska betala…

De kan räkna med allmänna reklamationsnämnden, eftersom det är i mina ögon fullständigt orimligt att jag ska betala bytet på en del som var fungerande när jag lämnade in min bil 4 timmar tidigare Skrikandes

Annons:
silverhuldra
2012-10-12 21:37
#49

men jösses, om de pajar något så får väl de betala eller…

ARN är en bra idé tycker jag.

Mvh. Silverhuldra

Upp till toppen
Annons: