Annons:
Etikettpälsdjursallergi
Läst 1949 ggr
[Momiji]
2/27/13, 9:46 PM

Jag är äntligen fri!

I ca. 10 år har jag fått gå och kalla mig själv pälsdjursallergiker. Det har varit ganska illa med allergin vid flera tillfällen men för 2 år sedan började den minska(pollenallergin blev dock värre) och nu har jag inte reagerat alls på ett bra tag. Så jag for in till vårdcentralen och tog ett blodprov. Idag fick jag svaret, det finns inga spår av pälsdjursallergi kvar i mig. Åh så underbart! Jobbar för tillfället på ett hunddagis och har varit försiktig sedan jag började där med att inte låta hundarna vara i ansiktet på mig. Men nu har jag bestämt mig för att detta är någonting som jag vill spendera mitt liv med att göra, jobba med hundar! Nu är det äntligen möjligt! Jag ska skicka in ansökan om att utbilda mig till hundskötare och hundsjukvårdare nu under veckan. Ville bara dela med mig av detta. Det finns hopp! Allergierna kan försvinna 😃

Annons:
vallhund
3/2/13, 8:04 AM
#1

Vare sig blodprov eller pricktest är 100% säkra, man kan vara superallergisk mot något utan att det syns på proverna.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Momiji]
3/2/13, 9:54 AM
#2

Jo, men 2 år med minskande reaktioner och att resten av provsvaren stämde räknar jag som ett säkert bevis :)

[lucke]
3/3/13, 12:11 PM
#3

#2 Grattis🎈! Måste vara helt underbart ju👍Jag tycker att min egen allergi har mildrats de senaste åren- jag kan ha både råttor, kanin och hö här hemma i lyan, så visst finns det hopp🙂

[Momiji]
3/3/13, 1:32 PM
#4

# 3 Tackar :) Kul att det minskat för dig också :D

[lucke]
3/4/13, 7:46 PM
#5

#4 Tack, ja jag är så glad att jag tål några djur iaf, har svårt att tänka mig ett djurlöst liv🙂

[Momiji]
3/5/13, 6:07 AM
#6

Jag också, känns så tomt efter att kaninerna flyttat ut och hamstrarna dött. Ska dock fara och kolla på en potentiell kompis idag. Kommer jag och hon överens så ska jag fara till hennes tillfälliga hem några gånger i veckan tills hon känner sig trygg med mig och sen får hon följa mig hem 🙂

Annons:
[lucke]
3/8/13, 6:40 PM
#7

#6 Spännande, önskar lycka till🙂

[Momiji]
3/9/13, 1:00 AM
#8

Det blev inte, men fått veta att moster planerat att jag skulle få en av hennes valpar(trodde hon redan hade bestämt att sälja dom så jag blev överlycklig). Så i april får vi veta om parningen tagit och i så fall ska jag kontakta vallhundsklubben här uppe så vi kan börja träna vallning så fort valpen är redo

[lucke]
3/9/13, 11:07 AM
#9

#8 Ah sjysst, hoppas det går vägen🙂

[ElisabethYL]
3/9/13, 11:39 AM
#10

Grattulerar!

(Nyfiken fråga.. Vad är det för ras(er)?)

[Momiji]
3/9/13, 5:13 PM
#11

Ja, det är ju bara att vänta och se nu :) Det är Berger des pyrénées :)

Upp till toppen
Annons: