Lax- allergi?
Jag reagerade inatt, förmodligen på laxen jag ätit. Jag har aldrig reagerat på fisk tidigare, så det känns inte kul direkt.
Det jag undrar är om man kan reagera på odlad lax, men inte på viltfångad? För jag var icke miljövänlig och köpte odlad lax för första gången i mitt liv, annars har jag handlat direkt ifrån fiskaren.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Svaret är enkelt: odlad lax matas med skaldjur för att få "rätt" färg på köttet. (Du som är skaldjursallergiker reagerar förmodligen just därför på odlad men inte viltfångad lax). Fick lära mig detta själv alldeles nyligen.

#1 Hoppas att det är så. Vågar inte äta lax än på ett tag, ska prova viltfångad när jag är hos någon med bil, för det tar en halvtimma innan ambulansen hunnit hit.
Sen ska jag leta reda på mina betapred.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Burr! Har du anapen också? Om det skulle bli kris.

Tyvärr inte. Har bara betapred och brichanyl.
Då ska du vara mycket försiktig, och vänta ett bra tag eftersom du nyss haft en reaktion (risken ökar för starkare reaktion om dom kommer tätt). Du tänker helt rätt ang att inte vara ensam etc om oturen skulle vara framme.