Annons:
Etikettöverkänslighet
Läst 12180 ggr
twoodblue
9/17/16, 11:40 PM

Kliande bett/utslag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej,

Är det någon som känner igen detta utslag?
Kliar som skjutton och drabbade först min sambo men nu även mig.
Hon var hos läkaren och de sa att det kan var en hudsjukdom (men som inte brukar klia). Men var inte skabb eller bett. 2 andra inom vården sa att det inte var bett också.

Vi har kollat väggar och rengjort sängar, inga vägglöss, (vi har dessutom inte varit utomlands på länge).
Katterna kanske har dragit in något? Men vi hittar inget på dem heller.
Va kan det vara? Någon som känner igen utslage? Det kliar så vi blir tokiga!

Beautiful Dreams…

Annons:
OlgaMaria
9/18/16, 3:54 PM
#1

Hmm. Jag har fått liknande utslag som kliar mycket några gånger. Vet inte exakt varför men har känts som att det blivit något i sängen om det gått lång tid sen jag bytte sängkläder. Har i alla fall blivit bra inom några dagar efter jag bytt sängkläder så hoppas ni också blir av med det snart. Ingen aning vad det kan vara för kvalster kan väl inte bita på det sättet. Men jag tycker det känns som att man blivit biten av något när jag varit med om det där. Inte säkert att det är samma för er så klart.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

twoodblue
9/18/16, 5:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1hmm, konstigt,  kanske är samma.

Dock kom katten in med något idag som såg ut som det här.

Beautiful Dreams…

Maleficum
9/27/16, 5:21 PM
#3

Tycker det liknar utslagen jag fick från min svägerskas katt efter att jag hjälpte brorsan duscha honom (loppbett) fast jag hade betydligt fler.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[Forest]
11/21/18, 9:42 PM
#4

Tänkte fråga om ni inte har katt eller hund. Dom där bätten känner jag ingen just flera bett på mindre ställe tror jag är något skit kryp som våra hundar drar med sig in. Vpra bett kliar i några dagar sen är dom borta. Jag brukar smeta på medel för motverka kliandet vid myggbett det hjälper lite.

L
7/4/23, 10:14 AM
#5

#0:
Hej, fick du reda på va det var som bet er?
Jag har haft samma nu i 1 1/2 år, håller på bli galen. Ingen som vet vad det är.
Skulle gärna vilja veta om ni fick reda på vad det var och hur ni fick bort det isåfall.

Upp till toppen
Annons: