Annons:
Etikettallmänt-om-allergier
Läst 2345 ggr
majlar
2016-10-06 12:24

Allergisk mot oktober?

Hej på er.  Jag har en fundering. Förra året i oktober åkte jag på en riktig allergireaktion. Utslag över hela kroppen och svullna ögon och hals. Kom fram till att det kunde vara träspån, då jag varit hos min son som lade nya golv. 

Nu har jag återigen fått utslag, dom börjar i armbågsvecket och börjar sprida sig ner mot handen. Nu är jag fundersam över vad det kan vara. Finns det något som blommar eller är ute i naturen som man kan bli påverkad av i början på hösten. Alltså Oktober… Jag har även nickelallergi..Med vänlig hälsning, Marianne

Annons:
Fridaaaa
2016-10-06 12:27
#1

Nja man kan inte vara allergisk mot en månad :) 
Men kan det inte vara något med luftfuktighet, något ute eller så?

Minns jag hade eksem i knäveck och på händerna runt oktober till feb pga kyla mm.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OlgaMaria
2016-10-06 12:53
#2

Nja jag tror kanske inte att det är något årstidsbundet. När det gäller pollen är det helt klart lågsäsong, och mögelsporer finns numera men i lägre nivåer nu jämfört med sommaren. 

Har du åkt på någon förkylning kanske? Sådant kan ju även trigga allergiska reaktioner.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

majlar
2016-10-06 17:02
#3

Nej ingen förkylning, men man funderar ju på vad som kan trigga igång, just vid den här årstiden.  Och ingen ide att söka läkare, det gjorde jag förra gången och han svarade bara.. det är ju inte lätt att veta, vad som har orsakat det här och så fick jag tavegyl. Han talade inte om att man sov som en stock när man hade tagit en. Det läste jag på biverkningar. Sen gick jag in och läste mer om den tabletten, och då fick jag även fram att dom använder dom till sömntabletter nu för tiden. Haha..så det blev ingen mer sådan, kan jag säga. Jag gick och köpte antihistaminer och det hjälpte, så det får jag väl göra igen om det blir värre..

Lillyrod
2016-11-19 19:33
#4

Mögel. Hösten är en fuktig årstid och det bildas mögel överallt. Det sprids i luften och orsakar en del problem för oss överkänsliga. Min doktor pratade om det och jag har läst om det också. Det är alltså inte konstigt att känna sig som om det vore pollen i luften på hösten också 😉

Upp till toppen
Annons: